» آرشیو » توضیحات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون درخصوص رشته های تحصیلی این دانشگاه
آرشیو - شهرستان
کد خبر:16157 | ۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۶

توضیحات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون درخصوص رشته های تحصیلی این دانشگاه

پرتو جنوب

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون طی اطلاعیه ای، به ارایه توضیحاتی درخصوص وضعیت رشته های تحصیلی این دانشگاه پرداخت.

به گزارش پرتو جنوب، در این اطلاعیه آمده است؛ به دنبال ادعای انتقال رشته های کارشناسی ارشد و دکتری که در گروه های مجازی شهرستان منتشر شده است، به اطلاع می رساند:

۱. دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور لیست تمامی رشته های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تمامی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی که در ۵ سال اخیر هیچ دانشجویی جذب ننموده اند را به استانها ارسال و خواسته است با جابجا نمودن این رشته ها در سطح واحد‌های استان امکان تحصیل علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سایر واحدها را ایجاد نماید.
۲. در صورتی که با جابجایی رشته ها باز در این رشته ها دانشجویی جذب نگردد این رشته ها به سایر استانها داده می شود.
۳. بر همین اساس شورای گسترش که متولی بررسی شرایط واحد‌های مختلف استان به لحاظ هیات علمی، آمایش رشته و … می باشد برای کلیه واحدها، رشته هایی که بایستی منتقل شود و رشته هایی که بایستی به آنها داده شود را تعیین نموده است و این انتخاب بر اساس شرایط واحد بوده است و روسای واحدها و استان نقشی در این امر نداشته است‌.
۴. البته بایستی توجه داشت که اگر در استان رشته جابجا نگردد خود سازمان مرکزی اقدام به جابجا نمودن رشته ها و انتقال آنها به سایر استانها جهت جذب دانشجو مینماید.
۵. بسیاری از رشته هایی که در استان ظرفیت صفر داشته اند و قابل انتقال در نظر گرفته شده اند از رشته هایی هستند که چندین گرایش آنها در واحد‌های بزرگ به مانند کازرون، مرودشت، فیروزآباد، ارسنجان، فسا و … وجود داشته است. به عنوان نمونه در واحد کازرون کارشناسی ارشد برق مخابرات دارای گرایشهای میدان و سیستم می‌باشد که ظرفیت گرایش میدان در چند سال اخیر صفر بوده است.
۶.هیچکدام از رشته های واحد کازرون به واحد داریون و شیراز منتقل نشده است.
۷. با رایزنی های صورت گرفته با مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس مقرر گردید که اعضای هیات علمی واحد کازرون جلسه ای برگزار نموده و لیست رشته هایی که قابل انتقال به سایر واحدها هستند را اعلام نمایند تا شورای گسترش صرفا این رشته ها را جابجا نماید. البته گزینه دیگری که استان برای واحد کازرون اعلام نموده است این است که هیچ رشته ای نه از واحد گرفته شود و نه به واحد داده شود اما در صورتی که سال آینده نیز دانشجویی جذب نشود این رشته مستقیما توسط سازمان مرکزی جابجا میشود.
۸. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که در هفته گذشته علی رغم داشتن کلاس، کلاس درس خود را به همکارشان سپرده و به همراه رئیس دانشگاه کازرون در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در تهران حضور یافت تا جهت تصویب رشته های مهندسی برق قدرت و مدیریت دولتی در مقطع دکتری و روانشناسی در مقطع کارشناسی و همچنین جلوگیری از انتقال رشته های جاذب از واحد کازرون تلاش نمایند تقدیر و تشکر می نماید.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

Print Friendly, PDF & Email
  • ×