» آرشیو » جلب مشارکت افراد بالای ۱۸ سال برای پیوستن به پویش ملی سلامت
آرشیو - شهرستان
کد خبر:16638 | ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۷

جلب مشارکت افراد بالای ۱۸ سال برای پیوستن به پویش ملی سلامت

پرتو جنوب

رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون در جمع خبرنگاران و مدیران روابط عمومی های ادارات شهرستان بر ضرورت جلب مشارکت افراد بالای ۱۸ سال برای پیوستن به پویش ملی سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پرتو جنوب، دکتر محسن معینی با بیان اینکه فشارخون بالا و دیابت دو عامل مهم ابتلای افراد به بیماری های قلبی عروقی در دنیا محسوب می شود، گفت: علت ۵۵ درصد مرگ و میرهای شهرستان در سال جاری، بیماری های قلبی عروقی است.

او افزود: در این پویش ۱۵۸ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان به لحاظ ابتلا به فشارخون بالا غربالگری می شوند و گروه سنی بین ۱۸ تا ۴۰ سال دارای فاکتورهای خطر ابتلا به دیابت و تمامی افراد بالای ۴۰ سال نیز به لحاظ ابتلا به دیابت غربالگری می شوند.

رئیس حوزه سلامت کازرون با بیان اینکه از آغاز این پویش تا به امروز، بیش از۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کازرون غربالگری شده اند، ادامه داد: ۱۲۰ نفر بیمار جدید دیابتی و ۲۳۰ نفر بیمار مبتلا به فشارخون بالا در این پویش شناسایی و مراقبت شده اند.

او از آمادگی مجموعه سلامت شهرستان برای استقرار تیم های سیاری در ادارات و انجام غربالگری دیابت و پرفشاری خون خبر داد و گفت: تمامی خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و پایگاه های پزشک خانواده نیز غربالگری این دو بیماری را برای مراجعان انجام می دهند.

معینی اضافه کرد: بیماران شناسایی شده در این پویش رها نمی شوند و مراقبت های بعدی و درمان آنها از سوی پزشکان خانواده و مراقبین سلامت انجام می شود.

اطلاع رسانی به مردم در زمینه فرصت محدود پیشگیری از ورود کشور به بحران سالخوردگی جمعیت و شیوه انتشار اخبار خودکشی در رسانه ها از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست خبری بود.

این نشست با حضور هادی صنعتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کازرون و کارشناسان واحدهای سلامت روان، سلامت خانواده و مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×