» آرشیو » تکذیب فروش املاک حریم آب شرب کازرون
آرشیو - شهرستان
کد خبر:15343 | ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۹

تکذیب فروش املاک حریم آب شرب کازرون

پرتو جنوب

روابط عمومی شهرداری کازرون با انتشار تکذیبیه ای، فروش املاک حریم آب شرب شهر کازرون را خلاف واقع عنوان کرد و از برخورد قانونی با منتشر کنندگان این مطلب، خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب در این تکذیبیه آمده است: اخیرا مطلبی در فضای مجازی پیرامون حریم آب شرب کازرون منتشر شده است که در آن به دروغ به شهروندان عزیز القا شده که شهرداری حریم آب شرب را فروخته تا از کنار آن کسری بودجه خود را جبران نماید که مطمئنا واحد حقوقی شهرداری، به زودی اقدامات قانونی علیه منتشر کننده این خبر کذب را انجام خواهد داد.

به اطلاع همشهریان عزیز می رساند که مطلب پخش شده در فضای مجازی کذب بوده و شهرداری و شورای اسلامی شهر کلیه اقدامات انجام شده را در جهت حفظ منافع عمومی، محیط زیست و حفظ حریم آب با اخذ استعلامات لازم از اداره آب و فاضلاب و تصویب کمیسیون ماده ۵ استانی انجام داده است.
در خصوص ادعای کذب صورت گرفته شده موضوع به این ترتیب است که مالک اولیه دارای سند مسکونی از باقیمانده پلاک ٢٩٢ در ضلع شمالی کمربندی ۴۵ متری آتی الاحداث در زیر چاه شماره یک بوده که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در جهت حفظ حریم آب شرب و محیط زیست کنار کوه نسبت به تملک آن اقدام نموده است و با توجه به اینکه براساس استعلامات از ادارات مربوطه حاشیه سبز مذکور خارج از حریم می باشد که نسبت به جابجایی این پلاک در قسمت پایین آن اقدام شده است.
علی رغم اینکه این پلاک های حاشیه ای در ادامه پلاک های ساخته شده قبلی است . ضمن اینکه هرگونه ساخت و ساز در این قسمت منوط به عدم احداث چاه جذبی و ایجاد شبکه فاضلاب شهری می باشد. همچنین در ازای فضای سبز تغییر کاربری داده شده به میزان حدودا دوبرابری آن در قسمت بالای رینگ شهری شهرداری قصد احداث فضای سبز و ادامه مسیر پیاده روی پارک طالقانی را دارد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×