» آرشیو » بهره برداری از پروژه فیبر نوری کازرون با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات +تصاویر
آرشیو - تصاویر - شهرستان - گالری تصاویر
کد خبر:13883 | ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۶

بهره برداری از پروژه فیبر نوری کازرون با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات +تصاویر

پرتو جنوب

در جریان دومین سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان فارس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایندگی از هیأت دولت به شهرستان کازرون سفر کرد و مورد استقبال مسئولین شهرستان کازرون قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیأت همراه و مسئولین شهرستان کازرون با حضور در گلزار شهدای سیدمحمد نوربخش کازرون، با نثار شاخه گل به شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام جمعه شهید کازرون ادای احترام نمودند.

زارع پور، همچنین از پروژه بیمارستان ۲۱۷ تختوابی پردیس کازرون بازدید کرد.
این پروژه با ۱۷هزارمربع فضای درمانی، در سال ۸۹ کلنگ زنی شده و تاکنون ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که ۱۵ درصد مربوط به ده سال اخیر بوده و در دولت سیزدهم با اعتبارات درنظر گرفته شده شاهد پیشرفت ۳۶دزصدی بوده ایم.

در ادامه حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان کازرون؛ پروژه اینترنت پرسرعت فیبر نوری با هدف افزایش خدمت‌رسانی به مردم و کسب و کارها در این شهرستان به بهره برداری رسید.

پروژه فیبر نوری شهر کازرون به طول ٧٠ کیلومتر با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر و شرکت آسیاتک اجرا شد و امروز مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

سپس شورای اداری شهرستان کازرون با حضور وزیر ارتباطات و رؤسای ادارات شهرستان تشکیل جلسه داد. در این جلسه، عیسی زارع پور طی سخنانی ضمن اظهار خرسندی از حضور در کازرون اظهار داشت: تقدیم ۱۳۰۰ شهید این شهرستان به نظام مقدس جمهوری اسلامی، وظیفه ما مسئولین را در خدمت رسانی به این مردم سنگین تر می کند.

وی از شبکه ملی اطلاعات بعنوان یکی از پروژه های بزرگ این وزارتخانه یاد کرد و گفت: ایجاد این فناوری با فضایی امن و با سرعتی معادل ۸۰ برابر سرعت فعلی اینترنت جهت استفاده کاربران، گامی بزرگ درجهت خودکفایی است تا بدون وابستگی به اینترنت سراسری، امکان راه اندازی خدمات الکترونیک و خدمات هوشمند را داشته باشیم.

زارع پور، پرژه فیبر نوری کازرون را یکی از اتفاقات خوب در زمینه ایجاد زیرساختهای لازم جهت استفاده از اینترنت پرسرعت و فناوری های پیشرفته برشمرد و افزود: اجرای این پروژه نشان از مدیریت شایسته و همکاری خوب ادارات شهرستان دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان اینکه تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان کازرون را به اینترنت متصل خواهیم کرد، خاطرنشان ساخت: هرچه در توان داشته باشیم در حوزه این وزارتخانه برای این شهرستان دریغ نخواهیم کرد.

در پایان این جلسه، وزیر ارتباطات از نماینده، فرماندار، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر کازرون به خاطر همکاری با شرکت آسیاتک در اجرای پروژه‌ فیبر نوری با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آورد.
شایان ذکر است، عیسی زارع پور و هیأت همراه از مجموعه جهانی بیشاپور و نقوش برجسته تنگ چوگان نیز بازدید به عمل آوردند.

خبرنگار و عکاس: الهام ضرغام

 

Print Friendly, PDF & Email
  • ×