» آرشیو » روز پرکار حفاظت محیط زیست شهرستان های کازرون و کوهچنار
آرشیو - شهرستان
کد خبر:17808 | ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۱

روز پرکار حفاظت محیط زیست شهرستان های کازرون و کوهچنار

پرتو جنوب

دستگیری متخلف قطع درخت در کوهچنار، دستگیری متخلف شکار و صید در بازرسی از منزلی در دوسیران با همکاری مامورین نیروی انتظامی و همچنین دستگیری متخلفین قطع درخت در جنگل های دشت برم کازرون، مأموریتهای امروز اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون بود.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، آرمان بیرامی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از دستگیری متخلف قطع درخت در کوهچنار و دستگیری متخلف شکار و صید در دوسیران کوهچنار با ۴ کبک و یک اسلحه ساچمه زنی مجاز خبر داد و گفت: این عملیات در دوسیران کوهچنار با همکاری نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد.

آرمان بیرامی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه، همچنین از دستگیری متخلف قطع درخت در دشت برم کازرون خبر داد و گفت: این تخلفات صورتجلسه گردید و با تشکیل پرونده و معرفی متخلفان به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی موضوع پیگیری شد.
بیرامی، قطع درخت در شهرستان های کازرون و کوهچنار را یکی از تهدیدات حوزه محیط زیست دانست و افزود: درختان و جنگل ها کارکردهایی از جمله جذب پرتوها، جذب گرد و غبار، تعدیل آب و هوا و حتی کاهش آلودگی صوتی دارند اما با بی مهری تمام توسط انسان ها در حال از میان رفتن هستند تا جایی که خطر نابودی آنها را تهدید می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با اشاره به اینکه قاچاق زغال، آتش سوزی، قطع بی رویه درختان برای ویلا سازی و ساخت و ساز از جمله مهمترین خطرهایی هستند که محیط زیست این شهرستان را با تهدید روبرو کرده است افزود: این موارد و عواملی که دست به دست هم داده‌اند تا در پنج دهه اخیر به‌طور متوسط سالانه دهها هکتار از جنگل‌های جامعه ما تخریب شود یا کیفیت خود را از دست بدهند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×