» آرشیو » حفظ حیات آبی و خاکی استان فارس با اصلاح الگوی کشت
آرشیو - شهرستان
کد خبر:13216 | ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۲

حفظ حیات آبی و خاکی استان فارس با اصلاح الگوی کشت

پرتو جنوب

استاندار فارس بر ضرورت اصلاح الگوی کشت در استان تاکید کرد و گفت: با شیوه امروزی کاشت، حیات استان به مشکل برمی‌خورد لذا ادامه حفظ حیات آبی و خاکی استان در گروی اصلاح الگوی کشت است؛ اقدامات مقرون به صرفه برای کشاورزان همراه با بیشترین بازدهی از عوامل ترغیب کننده برای تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری است.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه اصلاح الگوی کشت، بر ضرورت تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری استان تاکید کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت با پشتوانه اقدامات علمی و پژوهشی از ضروریات استان است.
استاندار فارس افزود: طبیعتاً در اجرای این طرح موانع، مشکلات و ضعف‌هایی وجود دارد که برای رفع آنان بایستی تلاش شود.
وی بر ضرورت اصلاح الگوی کشت در استان تاکید کرد و گفت: با شیوه امروزی کاشت، استان به مشکل برمی‌خورد لذا ادامه حفظ حیات آبی و خاکی استان در گروی اصلاح الگوی کشت است؛ اقدامات مقرون به صرفه برای کشاورزان همراه با بیشترین بازدهی از عوامل ترغیب کننده برای تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری است.
دکتر ایمانیه ادامه داد: چند شرکت فناور و دانش بنیان، به صورت نمونه ۵ دشت استان را، بر اساس الگوهای جدید، زیر کشت محصول ببرند و در پایان برداشت محصول، در صورت ایجاد تفاوت با نمونه فعلی و تاثیرگذار بودن، این شیوه‌ها به سایر مناطق نیز تسری یابد.
وی افزود: شاید در برخی موارد برای انجام این مهم نیازمند اصلاح قانون باشیم که قطعاً می‌بایست در ابتدا پژوهش و اقدامات عملی آن نتیجه بخش بوده باشد.
نماینده عالی دولت در فارس، مشغله‌های زیاد برخی مدیران را دلیل توجه کمتر ایشان به مباحث علمی دانست و گفت: مدیران اجرایی به نخبگان علمی اعتماد کنند و امور تحقیقاتی و پژوهشی خود را به ایشان واگذار نمایند تا پس از مطالعات لازم راه‌های علمی و عملی مناسب ارائه شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×