» آرشیو » نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شیراز با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان
آرشیو - شهرستان
کد خبر:14857 | ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۴

نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شیراز با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان

پرتو جنوب

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز مطرح کرد؛

تحول در حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهر شیراز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از همراهی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، هادی شه‌ دوست شیرازی از همراهی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک خبر داد.

او گفت: با تعامل سازنده شهرداری و شورای اسلامی شهر و همچنین تسریع در روند پروژه‌های کلان حوزه حمل‌ونقل، زیرساخت‌های شهری همچون مترو، اتوبوس، تاکسی و سامانه‌های هوشمند بهبود می‌یابند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه شهروندان ما شایسته بهترین خدمات هستند، به تشریح پروژه‌ها و اقدامات این معاونت در سال جاری پرداخت.

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اتصال خطوط ۱ و ۴ مترو شیراز در مجاورت حرم حضرت احمدبن موسی (ع)، آغاز عملیات اجرایی فاز یک از خط ۴ مترو و بهره‌برداری از ۳ پروژه هوشمندسازی حمل‌ونقل و ترافیک از اقدامات مهمی است که شه دوست شیرازی به آن اشاره و تصریح کرد: این اقدامات تحول در مسیر حمل ونقل کلان‌شهر شیراز را به دنبال داشته است.

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان

او در خصوص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: ۵۲ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون توسط شهرداری شیراز خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: ۷۱ دستگاه اتوبوس جدید نیز در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد و به‌زودی به این ناوگان می‌پیوندد.

شه دوست شیرازی با بیان اینکه خرید این ۱۲۳ دستگاه اتوبوس قطعا پاسخگوی نوسازی کامل شهر شیراز نیست، افزود: تصمیم شهرداری شیراز بر این است تا با تأیید و همراهی شورای اسلامی این کلان‌شهر، نسبت به تأمین یک‌هزار واحد اتوبوس برقی و دیزلی دیگر از منابع داخلی شهرداری و با همکاری بانک‌های همکار اقدام کند که در این راستا برای خرید ٢٠٠ دستگاه اتوبوس برقی با خودروساز داخلی به تفاهم‌نامه رسیده است و ۳۰۰ دستگاه نیز از محل داخلی خود خریداری می‌کند و ۵۰۰ دستگاه را هم قرار است با مشارکت بانک همکار تأمین کند.

او اضافه کرد: همچنین شهرداری شیراز در راستای نوسازی ناوگان مینی‌بوس اقدام به خرید ۴۵ دستگاه ون جدید کرده که ۴۳ دستگاه آن وارد ناوگان شده و مابقی به زودی به ناوگان عمومی اضافه خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: خرید ٧۵ دستگاه میدل باس نیز انجام شده و از آذر ماه وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شود.

او با اشاره به هدف‌گذاری برای نوسازی ۸ هزار واحد تاکسی در شهر شیراز بیان کرد: هم اکنون ۹ هزار و ۹۶۷ واحد تاکسی در شیراز داریم که نیمی از آن نیازمند نوسازی است.

شه دوست شیرازی گفت: شهرداری شیراز در این راستا با تأیید شورای اسلامی شهر، تأمین هزار واحد تسهیلات کم بهره را در دستور کار قرار داد و یک‌هزار واحد دیگر طی شش ماه آینده به بانک معرفی خواهد شد و همچنین نوسازی و تأمین سه هزار واحد دیگر تاکسی نیز تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفته است.

او در خصوص تامین تسهیلات کم‌بهره به رانندگان تاکسی یادآور شد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور، در کلان‌شهر شیراز اجرا و به منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده، ۲۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است که ۱۵۰ میلیون آن توسط راننده و ۱۰۰ میلیون توسط شهرداری شیراز بازپرداخت می‌شود و به طور کلی شهرداری شیراز به هر دستگاه تاکسی ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض کمک می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو و اتصال خطوط ریلی ۱ به ۴ در قلب معنوی شیراز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو را تحولی در توسعه حمل‌ونقل ریلی دانست و عنوان کرد: درحال حاضر۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم و با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند و با توسعه خطوط مترو مشکلات ترافیک در مرکزیت شهر کاهش یافته و براساس برآوردهای انجام شده در یک ساعت از خط ۴ حدود ۱۷ هزار مسافر می‌توانند جابجا شوند و این کمک به مردم و حل مسائل ترافیکی است.

این مقام مدیریت شهری در عرصه حمل‌ونقل همچنین اتصال خطوط ریلی ۱ و ۴ در قلب معنوی شیراز را تحقق آرزوی دیرینه مردم شیراز بیان کرد و در این خصوص گفت: این پروژه در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی و تاریخی کلان‌شهر شیراز و در واقع در مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی پیش‌بینی شده که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی ترافیک شدیدی حاکم است و رفت‌وآمد دچار مشکل می‌شود.

او خاطرنشان کرد: این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط یک مترو می‌شود، از ایستگاه زند آغاز و در ادامه به شاهزاده قاسم می‌رسد و با دسترسی سریع‌تر به بافت تاریخی، ترافیک بخش مرکزی کلان‌شهر شیراز را کاهش خواهد داد.

شه دوست شیرازی خاطرنشان کرد: درحالی کلانشهرهای دیگر در طول سال چندین روز را به دلیل هوای آلوده، تعطیل اعلام می‌کنند که در شهر شیراز حتی یک روز آلوده هم نداریم و این به دلیل توسعه حمل‌ونقل عمومی در این شهر است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×