» اجتماعی » خط‌ ونشان مدیرکل میراث فرهنگی فارس برای بی مجوزها در حوزه گردشگری
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:22559 | ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۶

خط‌ ونشان مدیرکل میراث فرهنگی فارس برای بی مجوزها در حوزه گردشگری

پرتو جنوب

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس:

با فرد و افراد فاقد مجوز و متخلف تعارف ندارم

ساماندهی و ارتقا سطح کیفی خانه مسافرهای فارس در اولویت قرار گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم هرچه سریع‌تر سازمان‌دهی و ارتقاء سطح کیفی خانه مسافرها در این استان تأکید کرد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی در نشست فعالان خانه مسافرها ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ بابیان اینکه خاِنه مسافرها ازجمله تأسیسات گردشگری هستند ابراز داشت: افرادی که مایل هستند در این زمینه فعالیت کنند برای دریافت مجوز به درگاه ملی مجوزها مراجعه و درخواست خود را ارائه دهند.
او با اشاره به اینکه فرآیند اخذ مجوز برای فعالیت خانه مسافرها بسیار ساده و آسان است افزود: متأسفانه بسیاری از افراد از این موضوع بی‌خبرند و در سایه بی‌خبری به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

افزایش ساعات بازدید اماکن گردشگری فارس در ایام نوروز +جدول

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین گفت: نظارت بر اماکن اقامتی بر عهده میراث فرهنگی به‌عنوان متولی حوزه گردشگری است.
ثابت اقلیدی با تأکید بر اینکه با اماکنی که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به فعالیت دارند اعمال قانون می شود افزود: بازدیدهای نظارتی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی فارس از تمامی واحدهای گردشگری در استان تشدید و این بازدیدهای نظارتی به‌صورت شبانه روزی و سر زده انجام می‌شود.
گفتنی است نشست ساماندهی خانه‌های مسافر فارس ویژه ما مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مالکین و بهره‌برداران خانه مسافر استان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×