» آرشیو » انتشار عکس های همکلاسی، دختر جوان را به پلیس فتا احضار کرد
آرشیو - حوادث
کد خبر:15448 | ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۴

انتشار عکس های همکلاسی، دختر جوان را به پلیس فتا احضار کرد

پرتو جنوب

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی دختر جوانی که با دسترسی غیرمجاز به تصاویر خصوصی همکلاسی خود و انتشار آنها در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام قصد بدنام کردن وی را داشت، خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ “امیرحسین سلیمانی” در تشریح این ماجرا اظهار داشت: مردی ۵۶ ساله به پلیس فتا مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس با دسترسی پیدا کردن غیرمجاز به صفحه اینستاگرامی دختر محصلش و ایجاد یک صفحه جعلی و انتشار مطالب کذب در شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد بدنام کردن وی و خانواده‌‌ام را دارد، لذا رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی گفت: پرونده اولیه با هماهنگی قضایی تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و به پلیس فتا احضار شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم همکلاسی دختر خانم شاکی بوده و به دلیل اختلاف و کدورتی که نسبت به وی داشته است اقدام به چنین کاری نموده است، گفت: وی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را انتقام از همکلاسی خود و خانواده‌اش عنوان کرد.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.
سرهنگ “سلیمانی” خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×