» آرشیو » برگزاری دوره توانمندسازی مسئولان کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت های ورزشی منتخب کشور در قم
آرشیو - ورزشی
کد خبر:20337 | ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۴

برگزاری دوره توانمندسازی مسئولان کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت های ورزشی منتخب کشور در قم

پرتو جنوب

دوره توانمندسازی مسئولان کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت های ورزشی منتخب کشور در قم برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس، محمدرضا جعفری رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت: مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص کار فرهنگی می فرمایند: مجموعه‌های خودجوش مردمی که کار فرهنگی می کنند که الان در سرتاسر کشور هزاران مجموعه‌ی خودجوش مردمی هست که دارند خودشان کار می کنند، خودشان فکر می کنند، خودشان تلاش می کنند و کار فرهنگی می کنند، روزبه‌روز باید توسعه پیدا کنند؛ دستگاه‌های دولتی باید به اینها کمک کنند. دستگاه‌های دولتی، آنهایی که مربوط به فرهنگند، به جای اینکه آغوش خود را به روی کسانی که نه اسلام را قبول دارند، نه انقلاب را، نه نظام اسلامی را، نه ارزشهای اسلامی را [باز کنند]، آغوش خود را به روی بچّه‌مسلمانها، به روی جوانهای مؤمن، به روی بچّه‌های انقلابی، به روی بچّه‌های حزب‌اللّهی باز کنند؛ اینها می توانند کار کنند و دارند کار می کنند؛ کارهای فرهنگی باارزشی دارد انجام می گیرد. در همه‌ی زمینه‌ها جوانان انقلابی ما می توانند تلاش کنند، کار کنند.
وی افزود: نگاه جدید به حوزه فرهنگی باید تغییر کند، با ایجاد روحیه نشاط و امید آفرینی و استفاده از برنامه های ابتکاری و جدید امور فرهنگی را راهبری کرد و استفاده از پتانسیل های خیرین و ورزشی جهت امور فرهنگی استفاده کرد.
جعفری گفت: اعتبارات لازم در خصوص انجام کار فرهنگی تخصیص پیدا کند .
وی اظهار داشت: امید آفرینی و نشاط اجتماعی با پیوست های جذاب فرهنگی انجام شود و استفاده از چهره های محبوب مردمی و جذب حداکثری گام موثری برای رشد امور فرهنگی و مسئولیت اجتماعی است. مشارکت اجتماعی و فرهنگی در برنامه های ورزشی و اثر بخش در جامعه و خانواده باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: صدا و سیما با استفاده از ظرفیت خود در فرهنگ سازی و تولیدات جذاب رسانه ای می تواند گام موثری در فرهنگ سازی فرهنگی و مسئولیت اجتماعی داشته باشد.
وی افزود: جذب خیرین ورزشی و استفاده از پتانسیل خیرین جهت اجرای برنامه های ورزشی و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و برنامه های جمعی فرهنگی موجب جذب جوانان در حوزه فرهنگی و مسئولیت اجتماعی خواهد شد.
جعفری در پایان با تشکر از وزارت ورزش و جوانان در انجام دوره توانمند سازی مسئولان کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت های ورزشی منتخب گفت: کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس با اتکا به خداوند و حمایت مردمی کارهای تاثیر گذاری را استان فارس را رقم زده است که اجرای برنامه های ویژه افراد دارای معلولیت، نذر ورزشی، نذر خون و پویش های اجتماعی تاثیر گذار بخشی از این اقدامات بوده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×