» آرشیو » معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز: پیگیری های لازم جهت تامین دستگاه ام آر آی دولتی کازرون ادامه دارد
آرشیو - شهرستان
کد خبر:5827 | ۱۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز: پیگیری های لازم جهت تامین دستگاه ام آر آی دولتی کازرون ادامه دارد

پرتو جنوب

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گویی اختصاصی با پایگاه خبری پرتو جنوب گفت: پیگیری های لازم از طریق دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت تامین دستگاه ام آر آی دولتی کازرون ادامه دارد.

دکتر مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به پرسش خبرنگار پرتو جنوب درخصوص تعطیلی مرکز ام آر آی کازرون اظهار داشت: در مورد ام آر آی یک قرارداد ده ساله با بیمارستان بسته شده که دستگاه و هزینه ساختمان مرکز توسط بخش خصوصی و زمین آن مرکز ملک بیمارستان ولیعصر بوده و با هزینه دولتی فعالیت داشته است.
وی افزود: بعد از گذشت ۱۰ سال، ادامه روند با تعرفه دولتی برای آن فرد مقرون به صرفه نبوده و طرف بخش خصوصی علی رغم پیگیری های متعدد شبکه بهداشت و درمان کازرون حاضر به عقد قرارداد با مفاد قانونی فعلی وزارت بهداشت نشده است.
دکتر شریفی از ادامه پیگیری های لازم از طریق دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت تامین دستگاه ام آر آی دولتی و مجوز فعالیت با حمایت های نماینده مردم کازورن در مجلس شورای اسلامی و مساعدت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبر داد و خاطر نشان کرد: ارایه عادلانه خدمات سلامت همواره از اهداف و برنامه های اصلی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده و شرایط لازم در خصوص ارایه خدمات درمانی بخش خصوصی در اقصی نقاط استان در چهارچوب قانون و مقررات وزارت بهداشت میسر بوده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سؤالی دیگر درمورد عدم صدور مجوز فعالیت برای بخش خصوصی در شهرستان ها از جمله شهرستان کازرون گفت: در شهرستان کازرون داروخانه و درمانگاه سرپایی بیمارستان ولیعصر (خدمات سطح ۴ و ۵) به بخش خصوصی واگذار شده است. در حوزه بهداشت هم پایگاه سلامت پردیس، مرکز تکامل کودکان و داروخانه های اکثر مراکز بهداشتی به بخش خصوصی واگذار شده است. در بخش اورژانس پیش بیمارستانی اورژانس جاده ای انارستان و ملااره به بخش خصوصی واگذار شده است. در سطح شهر کازرون نیز مجوز به درمانگاه خصوصی دکتر ترکاشوند، فرهنگیان و پارسیان اعطا شده و فعالیت دارند. همچنین درمانگاه خصوصی یاسمین و شهید آشتاب و ۲ درمانگاه دولتی غیر دانشگاهی امام سجاد(ع) و شهدای بسیج نیز مجوز دریافت نموده و فعالیت دارند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×