» آرشیو » رونمایی از پنج اثر شاخص گردشگری در نمایشگاه گردشگری پارس
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:18424 | ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۱

رونمایی از پنج اثر شاخص گردشگری در نمایشگاه گردشگری پارس

پرتو جنوب

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: در نمایشگاه گردشگری پارس از پنج اثر شاخص گردشگری رونمایی انجام شد و فعالین گردشگری فارس میزبان همه اقوام ایرانی بودند.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد فرخ زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری پارس، گفت: این نمایشگاه در بخش‌های مختلف و بسیار متفاوت با سال‌های گذشته شروع به فعالیت کرده است.

وی همچنین افزود: این نمایشگاه هم حوزه ملی و هم حوزه بین المللی را در خود جای داده است و امسال میزبان کشورهای مختلفی هستیم که بسیار متفاوت و پررونق در این نمایشگاه ظاهر شده‌اند.

معاون استانداری فارس ادامه داد: به جز کسانی که در نمایشگاه حضور پیدا کردند ما مذاکرات مختلفی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای مختلف داشتیم.

فرخ زاده با اشاره به هشتاد نوع رشته صنایع دستی در فارس، اظهار داشت: نمایشگاه امسال فضای مناسبی برای نمایش آثار هنرمندان فاخر فارس برای عموم مردم و گردشگران فراهم کرده است.

جانشین استاندار در شورای توسعه گردشگری فارس ادامه داد: مجموعه‌ای از آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافری نیز تورها و ظرفیت های خود را در نمایشگاه معرفی می‌کنند و به سهم خودشان تلاش خواهند کرد سرمایه‌گذاری در عرصه‌های گردشگری را پوشش دهند.

وی گفت: در موضوع اقوام و عشایر، امسال یک کار منحصر به فرد انجام شده است و میهمانانی از ۳۰ استان کشور تلاش کردند در کنار یکدیگر نمایشی متفاوت از همدلی و اتحاد اقوام ایرانی را عرضه کنند.

بیشتر بخوانید:

 دومین مثلث گردشگری فارس با استان‌های بوشهر و هرمزگان تشکیل می شود

 برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس به میزبانی شیراز

فرخ زاده اظهار داشت: از موضوعات شاخص این نمایشگاه می‌توان به نشست‌های علمی، ادبی و پژوهشی در حاشیه نمایشگاه اشاره کرد که علاوه بر معرفی ظرفیت های بی نظیر علمی و ادبی فارس از اساتید مربوط به گردشگری از دانشگاه‌های مختلف دعوت شده و از این ظرفیت بهره‌گیری شده است.

فرخ زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت بعد رسانه ای نمایشگاه گردشگری پارس، افزود: یکی از موضوعات مهم این نمایشگاه، بحث رسانه‌ای بود که اصحاب رسانه از چند ماه قبل برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه تلاش کردند.

وی در ادامه گفت: با چند تیم رسانه خارجی نیز رایزنی کردیم که در نمایشگاه امسال مستندسازی انجام دهند از جمله کشورهای کویت، سریلانکا و آلمان که امیدواریم با انتشار اخبار از استان فارس زمینه ساز رونق اقتصادی در حوزه گردشگری شوند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در خصوص مباحث سرمایه‌گذاری نیز گفت: عرضه بسته های بی‌نام و رفع موانع یکی از موضوعات مهمی است که در این نمایشگاه به آن توجه ویژه داشته‌ایم.

فرخ زاده درخصوص بخش بین الملل نمایشگاه گفت: سه دسته در این بخش حضور دارند یک دسته‌ای که خود غرفه دارند و دسته ای برای بازدید حضور پیدا کردند و سفیران کشورهای مختلف که به شیراز سفر کردند، از جمله وزیر گردشگری پاکستان، سفیر سریلانکا و گروه‌هایی از کشورها و مجموعه‌های مختلفی در این نمایشگاه حضور دارند که این نشان از زحمات و ارتباط خوب و مناسب فارس با خارج از کشور برای توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی استان بخصوص شیراز است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه پنج رونمایی انجام شد که رونمایی از میز ملی گردشگری ادبی و گردشگری خوراک تاریخی، گردشگری خوراک اقوام ایرانی از متفاوت‌ترین آن ها در نمایشگاه این دوره بوده است.

جانشین استاندار در شورای توسعه گردشگری فارس در پایان گفت: اتحاد و انسجام در این نمایشگاه از شروع این نمایشگاه به چشم می‌خورد چون ماه ها قبل تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته بود تا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، فارس در جایگاه واقعی خودش در قله قرار بگیرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×