» آرشیو » استاندار فارس در رژه نیروهای مسلح استان: وحدت و همدلی، رمز اصلی موفقیت کشور؛ از گذشته تا امروز
آرشیو - شهرستان
کد خبر:12420 | ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۷

استاندار فارس در رژه نیروهای مسلح استان: وحدت و همدلی، رمز اصلی موفقیت کشور؛ از گذشته تا امروز

پرتو جنوب

استاندار فارس، وحدت، همدلی و کاهش توجه به سلیقه هایی که طبیعتا در هر انسانی وجود دارد را از رموز اصلی موفقیت و پیروزی کشورمان در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته تاکنون نیز که شاهد حاکم شدن وحدت ویژه‌ای بر کشور بودیم و به لطف خدا و با افزایش این وحدت، شاهد پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس؛ دکتر محمد هادی ایمانیه صبح جمعه ۳۱ شهریور و در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در استان فارس، وحدت، همدلی و کاهش توجه به سلیقه های فردی را از رموز اصلی موفقیت و پیروزی کشور در دفاع مقدس و حوادث پس از آن دانست و گفت: طی ۲سال گذشته تاکنون نیز که شاهد حاکم شدن وحدت ویژه‌ای بر کشور بودیم و به لطف خدا و با افزایش این وحدت، شاهد پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

وی بر ضرورت مطالعه خاطرات شهدا، ایثارگران، آزادگان هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و ادامه داد: به جوانانی که دوران دفاع مقدس را ندیده و تجربه نکرده اند توصیه می کنم آنچه را که در آن دوران بر کشور و دنیا گذشت و دلایلی که موجب پیروزی ما در دفاع مقدس شد را مطالعه کنند.

دکتر ایمانیه اظهار کرد: اگر امروز نیز همان وحدت و همدلی که در زمان هجوم شرق و غرب به کشورمان داشتیم را داشته باشیم و با همان دلایل و شرایط آن دوران، اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنیم قطعا کشور عزیزمان تا لحظه ظهور، پیروز و موفق پیش خواهد رفت و پرچم این خیمه حسینی به دست صاحب اصلی آن حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داده خواهد شد.

استاندار فارس گفت: توجه به معنویت، توسل به اهل بیت، جانفشانی برای رسیدن به کربلا و زیارت ائمه، از خود گذشتگی، دور شدن از مادیات و بی توجه به دنیا و تشریفات آن، ولایت پذیری و اطلاعت از فرامین امام راحل که به زیبایی دفاع مقدس را اداره کردند، خودباوری و خوکفایی و نترسیدن از تحریم‌ سلاح و حتی تحریم دارو و تجهیزات پزشکی، خوداتکایی و خدا باوری که روز به روز بیشتر و بیشتر شد همگی از دلایل پیروزی کشورمان در دفاع مقدس بود.

دکتر ایمانیه افزود: در دوران دفاع مقدس شاهد جوان گرایی و اعتماد به جوانان بودیم و بسیاری از فرماندهان جنگ نیز از میان جوانان بودند و امروز نیز باید این مُهم یعنی اعتماد به جوانان ادامه پیدا کند.

وی گفت: اگر کشور قرار است همچنان رو به پیشرفت باشد و اقتدارمان حفظ شود باید همه دلایل و شرایطی که منجر به موفقیت در دفاع مقدس شد ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: اگر جوانان ما خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان را بخوانند متوجه می‌شوند که آن جوانانی که در جبهه‌ها به شهادت رسیدند یا جانباز و اسیر شدند چه کردند، چگونه از دشمن نترسیدند و به خداوند متوکل بودند و چرا پیروز شدند؟

وی اظهار کرد: امیدواریم که کشور روز به روز و بیش از همیشه به پایگاه اصلی مقاومت در مقابل ظلم و زور و به پایگاه اصلی اسلام، مسلمین و اهل بیت (ع) تبدیل شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×