» آرشیو » اول مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی، هفته دفاع مقدس، ایثار و شهادت در مدارس فارس نواخته می شود
آرشیو - شهرستان
کد خبر:12198 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۳

اول مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی، هفته دفاع مقدس، ایثار و شهادت در مدارس فارس نواخته می شود

پرتو جنوب

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: سال تحصیلی ۰۳_۱۴۰۲ از روز شنبه اول مهرماه آغاز می شود با توجه به این که زنگ آغاز هفته دفاع مقدس، ایثار و شهادت و آغاز سال تحصیلی هم زمان نواخته خواهد شد لذا برنامه های متنوع و مشترکی در مدارس اجرایی خواهد شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در همایشی با حضور بیش از ۸ هزار مدیر مدارس استان فارس، که در شهر شیراز به صورت حضوری و سایر مناطق آموزشی استان به صورت برخط، در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با تبریک حلول ماه ربیع الاول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان فارس، اظهار کرد: سال تحصیلی جاری با تمام مشکلاتش در حال اتمام است اما اقدامات ارزشمند مدیران در مسیر تعلیم و تربیت و در برابر هجمه های صورت گرفته در برابر دشمن ماندگار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس در شاخصه های مختلف علمی، ورزشی، پرورشی و …، نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی افزود: راه اندازی موکب فرهنگیان فارس در ایام اربعین حسینی در شهر کربلا، از موارد ارزشمند واقدامات ماندگاری است که امیدواریم با تقویت رویکرد مردمی آن فعالیتش همچنان در طول سال استمرار یابد و شرایط سفر زیارت همکاران را فراهم کند.

عسکری از زحمات مدیران قبلی مدارس استان که بازنشسته یا تغییر کرده اند تقدیر و تصریح کرد: سال تحصیلی از شنبه اول مهرماه آغاز می شود با توجه به این که زنگ دفاع مقدس و ایثار وشهادت و آغاز سال تحصیلی هم زمان نواخته خواهد شد لذا برنامه های متنوع و مشترکی در مدارس اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران مدارس با بهره مندی از ظرفیت های موجود در این ایام از جمله، سالروز آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و هفته دفاع مقدس، برنامه های خود را تدوین و اجرایی کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: فضای آموزشی مدرسه، معلم سوم است بنابراین هرچه فضا زیباتر باشد اثرش در یادگیری بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: فضا مدارس بایدشاد و با نشاط باشد لذا مدیران مدارس با بهره مندی از ظرفیت‌های مختلف تلاش کنند سال تحصیلی را در محیطی شاد و جذاب آغاز کند.

عسکری خاطرنشان کرد: با دستور صریح رئیس جمهور اضافه تدریس ها ماهیانه پرداخت خواهد شد و استان فارس سومین استان کشور در صدور ابلاغ است تا شرایط تحقق این پرداخت ها را فراهم کند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس سرویس های ایاب و ذهاب دانش اموزان مدارس را با دقت و جدیت مدیریت کنند و تلاش کنند هیچ دانش آموزی مشکل سرویس ایاب و ذهاب نداشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس اذعان کرد: بخشی از مشکلات ما در آموزش و پرورش به ویژه فضاهای آموزشی از سوی خیرین مدرسه ساز حل و فصل شده است لذا در ابتدای سال از خیرین مدرسه ساز دعوت شود تا در جشن ابتدای سال تحصیلی حضور و از آنان تجلیل شود.

وی باتقدیرازحوزه رسانه عنوان کرد: خبرنگاران همراهی خوبی با آموزش و پرورش دارند و نقش موثری در تربیت دانش آموزان ایفا می کنند.

عسکری بر تداوم و تقویت برنامه دوشنبه های مسجد محور تاکید کرد.

وی بااشاره به اینکه در استان فارس بیش از ۴ هزار معلم منتقل شدند و این فرآیند تا فردا پایان می یابد ادامه داد: در نقل و انتقالات تلاش کردیم نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشیم و رعایت قانون مربوطه خط قرمز ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از ارائه آموزش های ویژه مدیران مدارس خبر داد و افزود: دغدغه عموم جامعه تربیت خوب است اما حریم مدارس باید رعایت شود لذا ورود هر شخصی به مدارس برای حضور در برنامه ها بدون مجوز و هماهنگی با دوایر مربوطه ممنوع است.

وی اضافه کرد: نظارت و ارزیابی از مدارس همچون سال قبل ادامه خواهد یافت و حرکت به سمت مدرسه محوری در دستور کار است لذا اختیارات مدیر تقویت و از میزان بخشنامه‌های مدارس کاسته خواهد شد بنابراین به دنبال کاهش تمرکز هستیم و برنامه ها منبعث از نقاط ضعف و قوت سال قبل را ارائه خواهیم کرد.

عسکری با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در جمع مدیران مدارس سراسر کشور، افزود: اینکه رئیس جمهور در اقدامی ارزشمند مستقیما و بی واسطه با مدیران مدارس سخن می گوید، نشانه ازرویکرد ارزشمند دولت مردمی سیزدهم به نظام تعلیم و تربیت است.

خاطر نشان می شود: در این مراسم حدود هفتصد مدیر مدرسه در شهر شیراز و بیش از هفت هزار مدیر مدرسه در سراسر استان فارس به صورت برخط حضور داشتند.

این مراسم با سخنرانی برخط ابراهیم رییسی، رییس جمهور و  صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و سه تن از مدیران مدارس به نمایندگی از مدیران مدارس به پایان رسید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×