» آرشیو » سامانه بارشی جدید شنبه وارد کشور می‌شود
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:18810 | ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۲

سامانه بارشی جدید شنبه وارد کشور می‌شود

پرتو جنوب

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از شنبه به کشور خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بارندگی‌ها در سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد و در کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت.

شنبه سامانه جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود که موجب بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور می‌شود.

همچنین جاده‌های کوهستانی امروز خطر کولاک و ریزش سنگ دارند و تا ۲ روز آینده بارش‌ها در اغلب مناطق کشور ادامه خواهد داشت.

به طور کلی امروز جمعه در جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و روز شنبه در آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان و ارتفاعات زنجان، قزوین و البرز، بارش باران و برف، مه‌گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و ریزش احتمالی بهمن را شاهد خواهیم بود.

بر این اساس بروز اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، ریزش بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و قطع برق نواحی روستایی در نقاط سردسیر محتمل است.

مهم‌ترین توصیه‌های هواشناسی به هم‌وطنان شامل پرهیز از کوه‌نوردی، فعالیت‌های عمرانی و سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، در نظر داشتن احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×