» آرشیو » استاندار فارس: تلاش ها برای توسعه صدرا توسط شرکت عمران قابل تقدیر است
آرشیو - شهرستان
کد خبر:16180 | ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۱

استاندار فارس: تلاش ها برای توسعه صدرا توسط شرکت عمران قابل تقدیر است

پرتو جنوب

مشکلات آموزشی و استقرار ادارات باید در این شهر هر چه سریعتر انجام شود

استاندار فارس امروز سرزده از امکانات درمانی و بهداشتی، خدمات شهری و آموزشی شهر صدرا بازدیدکرد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت عمران صدرا، دکتر ایمانیه ابتدا با حضور در شرکت عمران صدرا از اخرین روند طرح های عمرانی و استقرار ادارات در شهر صدرا مطلع شد.
مهندس پوربهی گفت: تمام تلاش ها و پیگیری ها برای استقرار نماینده ارگان ها و دستگاه های اجرایی در صدرا انجام شده است، برخی از دستگاه ها نمایندگی را ایجاد کردند اما هنوز دستگاه هایی هستند که متاسفانه همکاری لازم را در این زمینه انجام ندادند
مدیرعامل شرکت عمران صدرا اشاره ای هم به نبود اداره مستقل آموزش و پرورش در شهر صدرا اشاره کرد و گفت: این شهر بانزدیک به ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۲۲ هزار دانش آموز با کمبود ۱۷ مدرسه و هنرستان روبرو است.
دکتر محمد هادی ایمانیه در حاشیه این بازدید سرزده از اقدامات انجام شده توسط شرکت عمران و توسعه شهر صدرا و شهرداری این شهر تشکر کرد و گفت: اقدامات خوبی انجام شده همچنان تا رسیدن به حل کامل مشکلات در این شهر و آنچه مد نظر است، فاصله داریم.

دکتر ایمانیه در ادامه به مسائل مرتبط با حوزه آموزش و پرورش و کمبود مدارس در این شهر اشاره کرد و گفت: لازم است ضمن تسریع در راه اندازی ناحیه آموزش و پرورش شهر صدرا، طی دو هفته آینده با انعقاد تفاهم نامه ای مابین سازمان آموزش و پرورش استان سازمان نوسازی مدارس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرداری صدرا و شرکت عمران و توسعه این شهر، عملیات ساخت ۱۷ مدرسه و هنرستان در این شهر آغاز می‌شود.

وی در ادامه به کمبودهای بهداشت و درمان در این شهر نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شهرداری صدرا و شرکت عمران و توسعه برای حل معضلات بهداشت و درمان این شهر تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهند کرد؛ طی دو هفته آینده مسائل مرتبط با بهداشت احصاء و برای رفع اعلام می‌گردد، همچنین امیدواریم با افتتاح فاز نخست بیمارستان خاتم الانبیا(ص) این بیمارستان دولتی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شهر شیراز به ویژه شهر صدرا مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگری از سخنان خود یکی از معضلات و مشکلات اساسی را زمین خواری و کوه‌خواری عنوان کرد و اظهار داشت: قرارگاه مبارزه با کوه‌خواری و زمین خواری، شهرداری صدرا و شرکت عمران اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند اما این اقدامات کافی نیست لذا مقرر شد با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط و استفاده از ابزارهای پیشرفته و به روز و استفاده از پهپاد، محدوده نظارت‌ها توسعه و گسترش یابد.

دکتر ایمانیه ادامه داد: تمام دستگاه ها باید برای رفع مشکلات شهر صدرا که دومین شهر پر جمعیت استان هست، همت کنند و هیچ گونه عذری هم پذیرفته نخواهد بود.

استاندار فارس بر استقرار نمایندگی تمام دستگاه های اجرایی استان در این شهر تاکید کرد و گفت: برای تامین زیر ساخت ها در شهر صدرا؛ سهم سه درصدی منابع و دارمد شهرداری صدرا و حمایت های شرکت عمران باید در دستور کار قرار بگیرد

استاندار فارس گفت: ساخت مترو شهر صدرا که جز مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهور قرار گرفته است به زودی آغاز می‌شود و دولت هم با تخصیص اعتبار به ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی سرطان، مساعدت خواهد کرد تا ساخت آن هم به زودی آغاز شود.

گفتنی است، مبارزه با زمین خواری و کوه خواری و همچنین رسیدگی سریع‌تر دستگاه قضا به پرونده قضایی زمین خواری در شهر صدرا از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×