» آرشیو » شیراز معطر به عطر خوش شهدای گمنام شد
آرشیو - اجتماعی - شهرستان
کد خبر:16616 | ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۸

شیراز معطر به عطر خوش شهدای گمنام شد

پرتو جنوب

امروز فرودگاه شهید دستغیب شیراز هشت مهمان ویژه داشت؛ شاهدانی از بهشت آمده بودند و سوغات راهشان شمیم قدسی بود که هوای شهر راز را آکنده می‌کرد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از ایرنا، فارسی‌ها ایثار و شهادت و گذشت را خوب می‌فهمند، نشان به آن نشان که ۱۵ هزار شهید لاله‌گون از این خاک روییده و حالا یکهزار و ۲۳۷ گلزار آرامگاه آنها است.

همین است که امروز، گرم و شتابان، به استقبال فرزندان شهیدشان آمده بودند؛ گفته شده بود مهمانان ساعت هست صبح می‌رسند اما مردم پیش از آن در محوطه فرودگاه شهید دستغیب گردآمده و منتظر بودند.

دست‌های بالا آمده مردان و زنان برای بر فراز کردن شهدای وطن بی‌قراری می‌کردند؛ شهدا آمدند، پیکرهای عطرآگین یک به یک بر روی دستان مردم قدرشناس شیراز جای گرفتند و در میان شوق عارفانه میزبانان به حرکت در آمدند.

شیرازی‌ها امروز در فرودگاه شهر با مهمانان بهشتی ‌شان خلوتی داشتند، آنهایی که از خاکریزها به فردوس برین پرگشوده بودند و امروز پیکرشان آمده بود تا آذین هشت نقطه فارس باشد.

یکی دلنوشته‌اش را بر روی تابوت می‌نوشت تا شهید با خود ببرد و به خدا برساند، یکی آرام سر بر مرکب گذاشته اشک می‌ریخت و زمزمه می‌کرد؛ زنان در میان اشک‌های خود می‌گفتند آمده‌اند تا در مراسم وداع برای سرفرازان گمنام کشور مادری کنند.

اما نکته دیدنی آیین وداع با شهدای گمنان جبهه‌های دفاع از ارزش‌های دینی و ملی، حضور پررنگ و شور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های شیرازی بود؛ با گل سرخ به استقبال لاله‌های پرپر آمده بودند؛ شنیدم دختری گلایه می‌کرد که چرا یکی از پیکرها را بر روی دست‌های او و هم کلاسی‌هایش ندادند.

حضور مشتاقانه دانش‌آموزان در استقبالان از مهمانان گمنام شهر می‌گوید هنوز در این وطن ایثار و گذشت و لاله‌پروری در دل پیر و جوان زنده است و اگر موسمی باشد می‌شکفد.

سراسر فارس عطرآگین می‌شود

شهیدان گمنامی که مهمان فارس شدند پس از استقبالی گرم، به معراج شهدای شیراز رفتند تا به مدت ۱۰ روز سراسر استان را عطرآگین از شمیم بهشتی‌شان کنند.

آنطور که مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پیکر این شهدا تا ۲۵ آذر ماه به نقاط مختلف شهرها و بخش‌ها و مردم سراسر فارس با آنها وداع خواهند کرد.

به گفته سردار سعید کوشکی جهرمی یک روز پیش از سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) همزمان با نماز مغرب و عشا مراسم وداع با این شهیدان در حرم شاهچراغ (ع) برپا می‌شود.

او ادامه داد: سپس در روز شهادت دخت نبی اکرم (ص)، هشت نقطه فارس آرامگاه این شهدای گمنام دفاع مقدس می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×