» اجتماعی » فارس صاحب دومین شهرک مسکونی دولتی می شود
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:24319 | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۲

فارس صاحب دومین شهرک مسکونی دولتی می شود

پرتو جنوب

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس از احداث دومین شهرک مسکونی دولتی در این استان خبر داد و گفت: شهرک مذکور در محور گردشگری روستایی قرار دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: طرح جامع دومین شهرک جدید استان فارس در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری  پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی  اداره کل راه و شهرسازی استان فارس؛ ناصر رضایی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: این شهرک نیز در راستای قانون جهش تولید مسکن طراحی شده و اصول نظری و مبانی فکری که در طراحی این شهرک به آن اهتمام ورزیده شده بر پایه مکتب شیراز شهر زیست پذیر بوده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه مساحت طرح جامع شهرک مزبور ۸۸۰ هکتار است افزود: جمعیتی بالغ بر ۸۳ هزار نفر را در قالب سه پهنه مسکونی جداگانه در خود جای می‌دهد و طراحی این شهرک در قالب سه بخش مسکونی و یک بخش خدماتی در قالب ساختمان‌های یک و۲ و ۴ طبقه برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید:

تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی استان فارس

وی اضافه کرد: نقش توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی در طراحی شهرک نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در نهایت طرح جامع شهرک هدف والایی که توسعه پایدار است را دنبال می‌کند.

وی بیان داشت: این شهرک به واسطه قرارگیری در محور گردشگری روستایی و طبیعت گردی به همراه نگاه سکونت با نقش گردشگری و تفریحی به عنوان نقش مکمل همراه می‌باشد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس در ادامه تصریح کرد: این شهرک جدید همچنین برخوردار از فضاهای خدماتی در مقیاس شهر و یا فراشهری که طیفی از زمینه‌های آموزشی- درمانی و فضاهای گردشگری و سبز و کشاورزی می باشد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×