» آرشیو » برگزاری جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:15787 | ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۵

برگزاری جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران

پرتو جنوب

حضور توزیع برق شیراز در جشنواره و فن‌بازار صنعت برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: نخستین جشنواره و فن‌بازار صنعت برق در تهران برپا شد و این شرکت با سه محصول فناورانه و دو نیاز فناورانه در این رویداد حضوری پررنگ داشت.
مهندس محمدرضا سلاحی با بیان اینکه رویداد یاد شده از ۲۳ تا ۲۶ آبان همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران، با هدف ارایه نوآوریها، شناسایی و رفع چالش‌های صنعت برق در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، افزود: این رویداد فنی و تخصص فرصتی برای تبادل تجارب، اطلاعات و دانش فنی و تخصصی بین صاحب‌نظران، علاقه‌مندان و مدیران و کارشناسان صنعت برق فراهم کرد.
سلاحی ضمن اشاره به اینکه جشنواره و فن‌بازار صنعت برق، یک امکان تخصصی برای طرح نیاز و پاسخ به مطالبات فناورانه این حوزه بود، گفت: یکی از دستاوردهای این رویداد، بسترسازی ارتباط علمی و تخصصی بین شرکت‌ها و موسسه‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حوزه صنعت برق بود.

به گفته سلاحی شناسایی و رفع نیازمندی‌های فناورانه صنعت برق از اهداف این رویداد تخصصی بود و شرکت کنندگان این فرصت را پیدا کردند که ضمن آشنایی با پتانسیل‌های موجود، رفع نیازهای خود در عرصه‌های مختلف را دنبال کنند.

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق شیراز گفت: دستاوردهای این شرکت که در این رویداد عرضه و معرفی شد، عبارتند از سیستم هشدار سرقت ترانسفورماتور، نرم افزار مطالعات الکتریکی شبکه های توزیع و رله حفاظت اضافه جریان می باشند که تمامی این موارد بصورت محصول و توسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی واجرا شده اند.
مهندس خواجه توضیح داد: دستگاه هشدار سرقت ترانسفورماتور، با هدف افزایش امنیت ترانسفورماتور ها وتجهیزات برقی طراحی وتولید شده که دقت بالا در تشخیص رخدادها واعلام سریع آنها به کاربران از طریق پیام وتماس تلفنی از ویژگیهای بارز این دستگاه می باشد.
علیرضا خواجه همچنین در مورد نرم افزار مطالعات الکتریکی شبکه های توزیع نیروی برق گفت: این نرم‌افزارمطالعات الکتریکی شبکه های توزیع برق را با دریافت اطلاعات gis شبکه بصورت بومی سازی شده ومطابق با استانداردهای وزارت نیرو ودستورالعملهای شرکت توانیرانجام میدهد .
مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق شیراز، ساخت رله حفاظت اضافه جریان را از دیگر محصولات نواورانه عرضه شده در جشنواره و فن‌بازار صنعت برق اعلام و اضافه نمود: این دستگاه جهت حفاظت خطوط وترانسفورماتورهای توزیع با قابلیت تمامی توابع حفاظتی مورد نیاز بوده و همچنین مجهز به پروتکل RS485 وModbus می باشد.
مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق شیراز گفت در این جشنواره همچنین دو نیاز فناورانه شامل ساخت ماژول الکترونیکی جهت کنترل پذیری و رویت پذیری کنتورهای مکانیکی مشترکین و همچنین ساعت نجومی کنترل پذیر از راه دورجهت روشنایی معابر نیز در معرض دید بازدیدکنندگان ( شرکتهای دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی) قرار گرفت که طراحی و ساخت این نیازها مورد حمایت و پشتیبانی شرکت توزیع برق شیراز قرار می گیرند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×