» آرشیو » رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون: پایین بودن نرخ فرزندآوری در شهرستان نگران کننده است
آرشیو - شهرستان
کد خبر:8825 | ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۱

رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون: پایین بودن نرخ فرزندآوری در شهرستان نگران کننده است

پرتو جنوب

قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان کازرون تشکیل جلسه داد.
به گزارش خبرنگار پرتو جنوب در این جلسه که صبح روز چهارشنبه به ریاست معاونت سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان و با حضور رییس و مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون و خبرنگاران برگزار شد، راهکارهای برون رفت از پیری جمعیت و فرهنگسازی در راستای فرزندآوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر محسن معینی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون طی سخنانی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و قرائت موادی از آن بر همکاری نهادها و سازمانهای ذیربط درخصوص انجام تبلیغات موثر در این زمینه تأکید کرد.
وی با اشاره به آمار زاد و ولد در شهرستان، گفت: پایین بودن نرخ فرزند آوری در شهرستان نگران کننده است و امیدواریم با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به شهروندان درمورد ارزشمندی تعدد فرزندان و تغییر نگرش خانواده ها، خانواده های تک فرزند و یا بدون فرزند با اقدام به موقع، مانع از به وجود آمدن بحران جمعیت در آینده شوند.
وی افزود: این درحالیست که نرخ بالای فرزندآوری اتباع بیگانه در شهرستان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
دکتر معینی همچنین به بیان برنامه های حمایتی سیستم بهداشت و درمان پرداخت و افزود: با افزایش امکانات درمانی در شهرستان از جمله راه اندازی بخش آی سی یو نوزادان در بیمارستان کازرون، گامی مهم در جهت کاهش نرخ مرگ و میر نوزادان نارس برداشته شده که عملا در راستای تحقق اهداف برنامه جوانی جمعیت مؤثر می باشد.
هادی صنعتی، معاونت سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان کازرون بعنوان رییس جلسه، با بیان اهمیت مسأله جوانی جمعیت گفت: در این راستا مراقبت از نسل مولد با رعایت فرهنگ ترافیکی، اجرای طرح نفس و جلوگیری از سقط جنین، توجه به باروری و تولید نسل، ترویج و توجه به چندقلو زایی و طرح های تشویقی و حمایتی در این خصوص، ترویج ازدواج و ازدواج آسان از جمله مواردی است که در تحقق این امر بسیار مهم و تأثیرگذار می باشد.
وی ادامه داد: انتظار می رود رسانه ها درخصوص ترویج و تبلیغ قانون جوانی جمعیت، همکاری شایانی داشته باشند و اطلاع رسانی لازم به مردم صورت گیرد و مطالبه گری ها به سمت ازدواج جوانان و فرزندآوری سوق پیدا کند.
صنعتی با اشاره به طرح های تشویقی دولت در این راستا از جمله واگذاری زمین، تخصیص وام های ازدواج و فرزندآوری گفت: مقام معظم رهبری و دولت درخصوص ازدیاد نسل تأکید فراوان دارند و دستگاه های اجرایی را موظف می دانیم نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند.
شایان ذکر است در این جلسه که رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف شهرستان نیز حضور داشتند، مقرر شد با نظارت فرمانداری ویژه شهرستان و ادارات نامبرده، همچنین ورزش و جوانان، صمت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تولید کنندگان شهرستان دعوت به عمل آید و زمینه انجام تبلیغات نمادهای جوانی جمعیت در شهرستان فراهم شود.
همچنین بر اطلاع رسانی توسط روحانیون، مبلغین و مسئولین شهرستان در تمامی جلسات و تجمعات مردمی تأکید گردید.
خبرنگار و عکاس: الهام ضرغام

Print Friendly, PDF & Email
  • ×