» آرشیو » مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس: لامرد ظرفیت گردشگری صنعتی دارد
آرشیو - شهرستان
کد خبر:20038 | ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس: لامرد ظرفیت گردشگری صنعتی دارد

پرتو جنوب

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: مجموعه عظیم صنعتی لامرد خود می تواند یک جاذبه گردشگری باشد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی فارس؛ محمد ثابت اقلیدی در سفر به شهرستان لامرد و در جمع مدیران و مسئولان شهرستان افزود: هر منطقه یک مزیت رقابتی دارد که باید شناخته شود و متناسب با آن تحریک تقاضا شود.
ثابت اقلیدی ادامه داد: در کنار جاذبه های گردشگری برگزاری رویدادها نقطه عطفی برای جذب گردشگران است و جشن لامردون که یکی از آیین های مردم لامرد است می تواند به عنوان یک جشنواره و رویداد عامل جذب گردشگران شود.

بیشتر بخوانید:

 رئیس کارگروه اهلیت سنجی پروژه های گردشگری فارس: طرح هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند مورد موافقت قرار می‌گیرند

او با بیان این که شهرستان لامرد ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را داراست افزود:توجیه پذیری اقتصادی رکن اولیه واصلی سرمایه گذاری است و چه بسا تاسیساتی داریم که به دلیل عدم توجیه اقتصادی تعطیل شده اند.
او با اعلام حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری گفت: هرجا ببینیم توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری وجود دارد از سرمایه گذار حمایت می کنیم وبه استقبال او می رویم.
ثابت اقلیدی ارائه تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ از صندوق توسعه ملی و پرداخت یارانه تسهیلات را از جمله حمایت های دولت از سرمایه گذاران برشمرد .
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس و هیات همراه در این سفر از موزه ابن البادیه، مجتمع گردشگری کیان، کارگاه طلاسازی کهربا، کارگاه سفال و سرامیک دفینه و آسیاب آبی ترمان در شهرستان لامرد بازدید کرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×