» آرشیو » کلنگ احداث سالن انتظار و نمازخانه آرامستان سید محمد نوربخش به زمین زده شد
آرشیو - شهرستان
کد خبر:16187 | ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۲

کلنگ احداث سالن انتظار و نمازخانه آرامستان سید محمد نوربخش به زمین زده شد

پرتو جنوب

آیین کلنگ زنی احداث سالن انتظار و نمازخانه آرامستان سید محمد نوربخش و افتتاح ساختمان مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز کازرون برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شهرداری کازرون؛ همزمان با جلسه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهرداری کازرون، کلنگ احداث سالن انتظار و نمازخانه آرامستان سیدمحمد نوربخش به زمین زده شد. همچنین ساختمان مجمع خیرین فرهنگساز و شهرساز واقع در چهارراه مخابرات افتتاح گردید.
با حضور امام جمعه، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، نماینده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و دیگر مسئولان، دومین نشست با خیرین شهرستان کازرون در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.
شهردار کازرون ضمن خیرمقدم به میهمانان و تشکر از بانی خیر حاج خراسانی یداللهی گفت: نیت و قدم خیرین در این چند سال باعث شده همه ما از برکات وجود این عزیزان در حوزه های مختلف عمرانی ،فرهنگی ،شهرسازی و … بهرمند شویم.
مهندس نوذری اظهار کرد: رویکردی که از یک سال گذشته در شهرداری و شورای اسلامی شهرشروع شده، توجه ویژه به کمک خیرین جهت حل مشکلات مردم در حوزه های شهری بوده است.

وی همچنین ازخبرنگاران و حاضرین این جلسه خواست تا به عنوان سفیران کار خیر، کاری های خیر انجام شده را به مردم اطلاع رسانی کنند تا دیگر خیرین جهت انجام کارهای خیر تشویق شوند.
شهردار کازرون پروژه احداث سالن انتظار و نمازخانه آرامستان سید محمد نوربخش را دومین پروژه مجمع خیرین و شهرساز عنوان کرد و گفت: یکی از خوبی های کار خیر در حوزه های شهری این است که همه مردم شهر از آن منتفع می شوند و همیشه ماندگار خواهد بود، انشالله که بتوانیم کازرون را به کمک خیرین عزیز به عنوان الگوی خیرین شهرساز به کشور معرفی کنیم.
امام جمعه شهر کازرون گفت: با توجه به فرموده امام علی(ع) «انجام دهنده کار نیک از کار نیکش بهتر است» پس ما باید از خیرین به صورت ویژه تشکر و قدردانی کنیم.
حاج آقا صباحی ادامه داد: انجام بعضی از کارها لازم و ضروری است چرا که آبروی شهر محسوب می شود و احداث نمازخانه یکی از این نیازهاست و حتی می توان به عنوان سالن چند منظوره مثل سیل و مواقع ضروری از آن استفاده کرد.
وی بیان کرد: در دیدار با خیرین دو روحیه را در آنها دیدم یکی اینکه احساس می کنند کل دارایی شان همین کار خیری است که انجام می دهند و دوم اینکه احساس نمی کنند که چیزی از دارایی و سرمایه شان کم شده است در واقع کار خیرین مثل برداشتن یه پارچ آب از دریاست که سریع جایگزین می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کازرون گفت: یکی از کارهای پسنیده و خیر این است تا وقتی که در قید حیات هستیم وقف کنیم و کار خیر انجام دهیم.
سهراب جبری تصریح کرد: کاری که خیران انجام می دهند، دیگران از آن سود می برند و مطمئنا ثواب کارشان تا قیامت ماندگار خواهد بود.
وی همچنین از شهردار کازرون به خاطر تشکیل مجمع خیرین و استفاده از ظرفیت خیرین در امر شهرسازی و کارهای عمرانی و فرهنگی تشکر کرد.
در پایان این مراسم توسط شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از حاج خراسانی یدالهی و واقف زمین و برخی دیگر از خیرین شهر کازرون با اهدای لوح سپاس و شاخه گل تجلیل به عمل آمد.
پس از پایان این جلسه کلنگ احداث سالن انتظار و نمازخانه آرامستان به همت خیر نیک اندیش حاج خراسانی یداللهی و با حضور مسئولان شهرستان در آرامستان سید محمد نوربخش به زمین زده شد، و در نهایت ساختمان مجمع خیرین در چهارراه مخابرات افتتاح گردید.

گفتنی است مسئولان شهرستان با حضور بر سر مزار شهید خرسند امام جمعه پیشین کازرون، به مقام شامخ این شهید والامقام ادای احترام کردند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×