» آرشیو » معاون ارزشیابی سازمان سینمایی: سینما منحصر به تهران نیست
آرشیو - فرهنگی هنری
کد خبر:13145 | ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۷

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی: سینما منحصر به تهران نیست

پرتو جنوب

معاون نظارت و ارشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی جشن مهر سینمای ایران در شیراز، گفت: “رویداد مهر سینمایی ایران” که از سال گذشته در مراکز استان‌ها کلید خورده، نشان داد دیگر سینما منحصر به تهران نیست.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ حبیب ایل بیگی شامگاه دوشنبه در اختتامیه جشن مهر سینمای استان فارس اظهار کرد: سازمان سینمایی دولت سیزدهم تلاش خود برای حضور در استان‌ها را به صورت جدی دنبال می‌کند.

وی یادآورشد: سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی در سراسر کشور رشد و ترقی کرده و زمینه برای فعالیت و درخشش هنرمندان فراهم شده است و اکنون مهم ترین فیلمسازان کشور از شهرستان ها، دفاتر انجمن سینما جوانان و دانشکده‌های هنر استان‌ها برخاسته و توانسته‌اند افتخارات خوبی را برای سینمای ایران رقم بزنند.

ایل بیگی ادامه داد: سرمایه گذاری در سینمای استان‌ها بسیار جواب داده چرا که ایران کشور سینماخیزی است اما نیازمند تقویت زیرساخت‌ها و تامین نیاز سینماگران در استان‌ها هستیم.

معاون نظارت و ارشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره‌های سینمایی تنها به بازیگران، کارگردان‌ها و فیلمنامه نویس‌ها توجه دارد اما جشن مهر سینمایی، تجلیل و تقدیر از کسانی که در دیگر بخش‌های سینما فعال هستند و هیچگاه دیده نشده‌اند در دستورکار خود قرار داده است.

وی اساتید سینما، بخش خصوصی فعال در صنعت سینما و مراکز و مسئولانی که توجه ویژه ای به هنر هفتم دارند را از کسانی دانست که باید مورد قدردانی و تجلیل قرار گیرند.

ایل بیگی اجرای پروژه‌های زیرساختی سینمایی در فارس را لازم و بسیار خوشحال کننده خواند و گفت: با این حال مهم تر از آن، تولید محتوای هویت مدار، خانواده محور، امیدوار کننده است.

معاون نظارت و ارشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: خانواده ها در انتظار تولیدات هنرمندان عرصه سینما هستند و باید با این تولیدات، در سطح جامعه ایجاد امیدواری کرد.

جای خالی یک جشنواره سینمایی ملی در شیراز احساس می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه این آیین اختتامیه گفت: نام شیراز برازنده یک جشنواره سینمایی است و جای خالی چنین رویدادی احساس می‌شود.

حمیدرضا قانعی از معاون سازمان سینمایی خواست تا این خواسته را به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی منتقل کنند تا مورد برنامه ریزی قرار گیرد چرا که مرکز فارس از ظرفیت‌های مزیتی بالایی در این زمینه برخوردار است.

وی اظهار کرد: در استان فارس هرچه که در عرصه سینما هزینه شود در واقع سرمایه گذاری است.

قانعی درباره رویداد مهر سینمایی گفت: مهر سینمایی ایران کمک کرده تا همه تقدیر و تشکرها به تهران ختم نشود و امید است که سال به سال به کیفیت و محتوای آن افزوده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رونق رویدادهای سینمایی و پاتوق‌های فیلم در شیراز، گفت: در یکسال گذشته ۶۰ اثر با موضوع حادثه تروریستی و شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) تولید شده و آماده ایم تا در آبان ماه سوگواره ای نیز در این زمینه برپا کنیم.

در پایان این رویداد از ۱۰ فعال عرصه سینما در فارس و همچنین برگزیدگان مسابقه رایانه ای یک ملیون نفری فیفا، تجلیل و قدردانی شد.

گزارش تصویری این آیین را از اینجا مشاهده نمایید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×