» آرشیو » معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس: نویسندگان و ناشران اجازه تحریف تاریخ انقلاب را ندهند
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:15799 | ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس: نویسندگان و ناشران اجازه تحریف تاریخ انقلاب را ندهند

پرتو جنوب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نویسندگان و ناشران و تمام کسانی که در عرصه نوشتن و نشر کتاب نقش دارند اجازه ندهند که تاریخ پرافتخار ایران اسلامی و ایران قوی تحریف شود.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل قزل سفلی در نشست نویسندگان و ناشران استان به همراه نمایشگاه تازه های نشر در فصل تابستان ۱۴۰۲ و آیین افتتاح نمایشگاه عکس کتاب و کتابخوانی در شیراز افزود: فعالان عرصه کتاب و نویسندگان به عنوان نگهبان تاریخ انقلاب و روایتگران تاریخ صحیح انقلاب نباید اجازه دهند که تاریخ این انقلاب به ویژه برای نسل جوان تحریف شود.

وی، شیراز را خاستگاه علم ، فرهنگ و هنر دانست و ادامه داد: رشد جامعه در گرو فرهنگ، و رشد انسان ها در گرو مطالعه است و بسیاری نگران بودند که با ظهور ابزارهای نوین ارتباطی و توسعه شبکه های مجازی، سهم کتاب در معرفت بخشی کاهش یابد اما همچنان می بینیم که آنچه که نقش اساسی در رشد، امیدبخشی، معرفت انسان ها دارد کتاب است.
او اظهار کرد: وقتی به انقلاب های بزرگ جهان نگاه می کنیم می بینیم که انقلاب اسلامی ایران به گواه همه تئوریسین‌ها، موفقیت ترین و بزرگترین انقلاب است و یک برجستگی بارز آن نیز این بود که رهبران انقلاب اسلامی همه اهل تحقیق و مطالعه بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: کتابداران ما افسران جبهه آگاهی بخشی هستند، آنها کسانی هستند که در راهنمایی و سهولت بخشیدن به دسترسی دانشجویان و دانشمندان به منابع علمی بسیار نقش دارند.

قزل سفلی افزود: نقش نویسندگان و ناشران هم بسیار برجسته است، کسانی که بعضا به رغم مشکلاتی که حتی در بحث معیشت دارند اما از با اراده ترین افراد هستند و حاضر نیست از رسالت خود در زمینه آگاهی بخشی دست بردارند.

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در جهت ترویج کتابخوانی و مطالعه ادامه داد: ناشران باید به پیشرفت زمان و تکنولوژی پیش روند و در آگاهی بخشی و انتقال مفاهیم از ابزارهای نوین نیز استفاده کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×