» آرشیو » حمایت از تولید صادرات محور مبتنی بر فناوری های روز در منطقه ویژه اقتصادی کازرون
آرشیو - شهرستان
کد خبر:18708 | ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۲

حمایت از تولید صادرات محور مبتنی بر فناوری های روز در منطقه ویژه اقتصادی کازرون

پرتو جنوب

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس حمایت از تولید صادرات محور مبتنی بر فناوری های روز در منطقه ویژه اقتصادی کازرون را از برنامه های مهم این شرکت اعلام کرد و گفت: برای دستیابی به اهداف این بخش، تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی کازرون در برنامه عملیاتی قرار گرفته است.
به گزارش پرتو جنوب؛ سید مسعود عظیمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات منطقه ویژه اقتصادی کازرون که با حضور نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه افزایش سرمایه گذاری، پشتیبانی از تولید و توسعه صادرات از مهم ترین اهداف ایجاد مناطق ویژه اقتصادی است گفت: برای تحقق این اهداف در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به بسترها و زیرساخت های فراهم شده برای جذب سرمایه گذار و استقرار واحدهای تولیدی صادرات محور افزود: شرکت شهرک های صنعتی فارس با همکاری و تعامل با سایر دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی و حمایت های ویژه استاندار فارس، برای تبدیل این منطقه ویژه اقتصادی به یکی از مناطق پررونق صنعتی، تجاری و صادراتی اهتمام ویژه ای خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به اینکه طرح های سرمایه گذاری مهم و استراتژیکی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون در مرحله استقرار است افزود گفت: تاکنون ۷قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در منطقه ویژه اقتصادی کازرون منعقد شده و طرحهای بزرگی نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات ومخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیون یورو،تولید کابل آلومونیومی با ۶۵میلیارد تومان و طرح های سردخانه، سورتینگ و بسته بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی در مرحله ساخت و ساز قرار دارد.
عظیمی با اشاره به آماده سازی زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای واگذاری به سرمایه گذاران گفت: در این منطقه ویژه اقتصادی زیر ساخت های اصلی نظیر آب، گاز و برق تامین شده و تکمیل سایر پروژه‌های زیر ساختی نظیر، سردر ورودی، باسکول و ساختمان های اداری و گمرک نیز در مرحله اجرا قراردارد.
وی با اشاره به راه اندازی گمرک و اخذ کد گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: به صورت رسمی امکان صادرات و واردات به نام این گمرک فراهم شدو سرمایه گذاران می‌توانند واردات و صادرات خود را ازطریق گمرک کازرون به تمام نقاط جهان انجام دهند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: مساحت اولیه منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۳ هکتار است که امور تملک ۱۱۰هکتار زمین جهت طرح توسعه در حال پیگیری می باشد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×