» آرشیو » نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی در شیراز برگزار می شود
آرشیو - شهرستان
کد خبر:14306 | ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۵

نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی در شیراز برگزار می شود

پرتو جنوب

رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز:

یکی از ماموریت‌ها، در اختیار قرار دادن زمینه های علمی اطلاعات نوین برای مردم است

رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز گفت: اولین کنفرانس ملی مطالعات نوین در علوم ورزشی در سطح کشور با همکاری دانشگاه های بزرگ همچون دانشگاه شیراز، تهران، خوارزمی و شهید چمران توسط این موسسه آموزشی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب؛ سید ابراهیم حسینی در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: این کنفرانس در روز ۲۶ مهر ماه سال جاری با حضور اندیشمندان و متخصصان حوزه تربیت بدنی به مدت دو روز برگزار می شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه این مرکز بزرگترین مرکز آموزش غیر انتفاعی در جنوب کشور است و سومین مرکز آموزش عالی در سطح استان فارس به جهت تعداد و جمعیت دانشجویی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است عنوان کرد: چگونگی ایجاد بستر و شرایط لازم برای سلامت روانی و جسمانی جامعه و بهترین راه برای دستیابی به این هدف، با بهره گرفتن از توسعه ورزش در میان آحاد جامعه از جمله نگاه های مورد نظر این مرکز آموزشی برای دانشجویان است.

رئیس همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی، برگزاری همایش را راهکاری برای رسیدن به این هدف دانست و خاطر نشان کرد :یکی از ماموریت‌های این همایش، در اختیار قرار دادن زمینه های علمی اطلاعات نوین برای مردم است. امروزه فعالیت‌های بدنی را به عنوان طب جانبی یا طب مکمل می شناسند، به این دلیل که عامل پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر است.

در این نشست همچنین دبیر علمی این همایش در سخنانی اظهار کرد: ارائه اطلاعات نوین به مردم و ترویج آن در جامعه از اصلی ترین ماموریت های ما است.

اسکندر رحیمی افزود: فعالیت بدنی امروزه به گونه ای است که به عنوان طب جانبی و یا طب مکمل از آن نام برده می شود که در پیشگیری و حتی درمان بسیاری از بیماری های غیر واگیر موثر است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماری های غیر واگیر همچون بیماری قلبی و عروقی، کبد چرب، برخی سرطان و چاقی که به عنوان ام الامراض از آن نام برده می شود و منشا بسیاری از بیماری ها است، فعالیت های بدنی می تواند پیشگیری و درمان کننده این بیماری ها باشد که در این خصوص اولین همایش علوم ورزشی و فعالیت بدنی با موضوع سلامت در سطح کشور برگزار می شود.

دبیر علمی همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری چنین همایش هایی بتوان سهم ناچیز در بهبود جامعه و پیشگیری از بیماری ها داشته باشیم.

موفقیت موسسه زند در برگزاری همایش های ملی

معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی زند نیز در این نشست از دستگاه‌های اجرایی مانند مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه آزاد اسلامی، فدراسیون آمادگی جسمانی، اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، پژوهشکده علوم حرکتی، هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، هیئت دوچرخه سواری استان فارس، دانشگاه علوم انتظامی و موسسه استعدادیابی ورزش مدرن به عنوان دستگاه هایی که برای همکاری با این همایش دعوت شده اند، نام برد.

هما شیخانی شاهین با بیان اینکه در سال گذشته مقدمات برگزاری این همایش پایه ریزی شده است، گفت: محورهای این همایش در حوزه‌های فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی، روانشناسی ورزشی، رفتار حرکتی و آسیب شناسی ورزشی خواهد بود.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در همین راستا ۱۷۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است که بعد از ارزیابی توسط اساتید، در مجموع ۱۰۰ مقاله پذیرفته شده اند که در این همایش ارائه خواهند شد. کمیته داوری و اجرایی همایش را اساتید فرهیخته سراسر کشور تشکیل می‌دهند که بیش از ۶۰ درصد آنها از سایر استان های کشور هستند.

شیوا صدیقی افزود: در راستای برگزاری این همایش از اساتید علمی این حوزه در سطح کشور هماهنگی بعمل آمد.

وی خاطر نشان کرد: این همایش طی دو روز ۲۶ و ۲۷ مهرماه برگزار می شود.

صدیقی اشاره کرد: به جهت هر چه باشکوه برگزار شدن این رویداد از دستگاه های اجرایی به منظور حمایت از این رویداد همکاری و دعوت بعمل آمد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این رویداد اولین اقدام انجام شده اخذ حمایت از سوی مرکز پایش علوم استنادی جهان اسلام و سیویلیکا بوده است که پس از پایان همایش، کلیه مقالات در این سامانه نمایه خواهد شد.

مدیر اجرایی همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی در پایان یادآور شد: این همایش در آستانه فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و به جهت ارتقاء سطح سلامت و نشاط ورزشکاران و علاقمندان به حوزه ورزش برگزار می شود.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×