» آرشیو » آغاز عملیات اجرایی پروژه سه هزار واحدی نهضت ملی مسکن در فسا
آرشیو - شهرستان
کد خبر:10882 | ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۱

آغاز عملیات اجرایی پروژه سه هزار واحدی نهضت ملی مسکن در فسا

پرتو جنوب

عملیات اجرایی پروژه سه هزار واحدی نهضت ملی مسکن در فسا آغاز شد.

همزمان با آخرین روز از هفته دولت، عملیات اجرایی پروژه سه هزار واحدی نهضت ملی مسکن فسا با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، مدیر کل راه و شهرسازی فارس، در آیین گلنگ زنی این پروژه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و نکوداشت هفته دولت گفت: سایت اول ما در شهر فسا به نقطه خوبی رسیده و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

دکتر محمود رضا طالبان افزود: این پروژه شامل حدود سه هزار واحد مسکونی است که در بلوک‌های چهار طبقه احداث خواهد شد، آماده سازی توسط شهرداری انجام می شود و شرکت سازنده نیز انتخاب شده و به زودی تجهیز کارگاه نیز انجام خواهد شد.

وی، ضمن پوزش از مردم شهر فسا بابت تاخیر ایجاد شده در اجرای این پروژه مسکونی ادامه داد: به رغم اینکه کار با تاخیر آغاز شده اما جای نگرانی نیست چرا که تقریبا اکثر پروژه‌ها در همین مقطع قرار دارد و فقط در برخی شهرها مانند اقلید، آباده، ارسنجان و خرامه که یک طبقه و ۲طبقه هستند واحدها در مرحله سقف اول قرار دارند و مابقی در مرحله صدور پروانه ساختمانی هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، مکان زمین های در نظر گرفته شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر فسا مکانی مناسب و خوب توصیف کرد و اظهار کرد: ابتدا یک توافق نامه در رابطه با زمین مربوط به سپاه انجام دادیم که فرایندی طولانی داشت که با پیگیری مجموعه سپاه مراحل نهایی خود را طی می کند.

طالبان افزود: زمانی که احساس کردیم امکان دارد اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر با تاخیر مواجه شود و عقب بمانیم ظرف مدت یک و نیم ماه با شرکت تعاونی فرهنگیان نیز به توافق رسیدیم و هم اینک طرح فازاول آماده است و مشاور فاز ۲ نیز قول داده که تا روز دوشنبه هفته آتی نقشه این فاز را هم به ما ارائه دهد.

وی ادامه داد: شرکت ساختمانی سکاف در چند شهر استان از جمله شیراز و مرودشت که به شکل چهار طبقه نیز بنا است ساخته شود با ما قرارداد منعقد کرده و در فسا نیز احداث حدود ۲ هزار واحد به آنها سپرده شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: امیدواریم که ظرف یک و نیم تا ۲ماه آینده زمین مربوط به سپاه نیز آماده شود.

طالبان افزود: در شهر فسا ثبت نام حدود هفت هزار نفر متقاضی نهضت ملی مسکن قطعی شده که از این تعداد پنج هزار و ۶۰۰نفر مبلغ ۴۰ میلیون وجه اولیه خود را نیز واریز کرده اند.

وی ادامه داد: از مجموع هفت هزار متقاضی شهر فسا، سه هزار نفر در سایتی که امروز شاهد کلنگ زنی آن بودیم مسکن به آنها تعلق خواهد گرفت، ۲هزار متقاضی را نیز در سایت دوم جای خواهیم داد و مابقی متقاضیان نیز در قالب طرح جوانی جمعیت و سایر موارد از مسکن حمایتی دولت برخوردار خواهند شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در بحث خانواده معظم شهدا هم امسال بنا داریم کسانی که تاکنون فرم جیم آنها سبز مانده و زمینی دریافت نکرده اند را پوشش دهیم.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×