» آرشیو » دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سمت هوش مصنوعی در پزشکی، گام برداشت
آرشیو - شهرستان
کد خبر:11697 | ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱

دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سمت هوش مصنوعی در پزشکی، گام برداشت

پرتو جنوب

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موافقت با پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D.) در رشته «هوش مصنوعی در پزشکی» در این دانشگاه و حرکت در این راستا خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «محسن رازقی» با اشاره به موافقت با پذیرش سه دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D.) در رشته هوش مصنوعی در پزشکی، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشجویان پس از پذیرش، از طریق شرکت در آزمون مرکز سنجش آموزش پزشکی، برای آغاز تحصیل به دانشگاه معرفی می شوند.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نخستین دانشگاه های کشور است که با استقرار گروه هوش مصنوعی در پزشکی، در حال آماده شدن برای تربیت نیروی متخصص در این زمینه است.

دکتر رازقی اظهار کرد: در دنیای امروز، استفاده از هوش مصنوعی امکان افزایش بهره وری را فراهم کرده است و می تواند شرایطی را برای انسان فراهم کند که خدمات بهتری را در راستای بهبود در رفع نیازها در حوزه های مختلف از جمله سلامت ارایه دهد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تعیین مدیر برای این گروه و تلاش در زمینه ایجاد امکانات مناسب برای پذیرفته شدگان این رشته، اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این عرصه نیز بتواند منشا ارایه خدمات مناسب در حوزه سلامت باشد.

دکتر رازقی با اعلام مهلت نام نویسی، ویرایش فرم نام نویسی و تکمیل مدارک تا روز بیستم شهریور گفت: متقاضیان ادامه تحصیل در این رشته می توانند اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط شرکت در آزمون (دکتری تخصصی وزارت بهداشت) را در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir دنبال کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×