» آرشیو » پایش و عارضه یابی کارخانجات تولیدی و صنعتی شهرستان کازرون
آرشیو - شهرستان
کد خبر:20706 | ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۶

پایش و عارضه یابی کارخانجات تولیدی و صنعتی شهرستان کازرون

پرتو جنوب

پایش و عارضه یابی کارخانجات تولیدی و صنعتی در شهرستان کازرون توسط گروه جهادی شهید مصلحیان کازرون صورت گرفت.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه کازرون؛ سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امروز ملت بزرگ ایران اسلامی در کنار مشارکت سیاسی به استقلال ملی رسیده و با خودباوری جوانان و استقامت ملت ایران تحریم ها را پشت سر گذاشته و به قدرت برتر در منطقه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط خاص کنونی همه باید با وحدت و همدلی در جهت پیشبرد و موفقیت مجموعه صنعت شهرستان تلاش کنیم، افزود: طرح صنعت یار و معدن یار بسیج مهندسین صنعت و معدن در واقع تسهیل و تسریع امور مربوط به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را با تمام ظرفیت بررسی و پیگیری می نماید و مجموعه بسیج و سپاه در کنار صنعتگران و تولید کنندگان می باشد و بدون تردید از آنها حمایت و پشتیبانی می نماید.

فرمانده سپاه کازرون گفت: بسیاری از شرکت های تولیدی و صنعتی به ویژه در سالهای اخیر به واسطه تحریم هایی که بر کشور اعمال شده است در حوزه صنعت به روز نیستند و ظرفیت شرکت های تولیدی با بازدهی بسیار پایین در حال اجراست چرا که ماشین آلات، تجهیزات و حتی مواد اولیه آنها با کیفیت و با آخرین فناوری های روز دنیا همگام نمی باشد.

در ادامه مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار داشت: مجموعه بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در راستای امید آفرینی، افزایش تولید، حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید اقدام به پایش و عارضه یابی از شرکت های تولیدی و صنعتی در قالب طرح صنعت یار و معدن یار می نماید.

وی افزود: حمایت از مجموعه های موفق و کمک به افزایش ظرفیت تولید و اشتغال یکی از اهداف طرح است که با بازدید مستمر از شرکت ها و حضور مسئولین مرتبط در قالب بازدیدهای میدانی کمک شایانی به رفع موانع تولید خواهد کرد.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون هدف از پایش و عارضه یابی شرکت های تولیدی و صنعتی را تحلیل دقیق استراتژی‌ها، سیستم های مدیریتی، اهداف، فرآیندها و ساختار سازمان، تحلیل نقاط قوت و ضعف و سپس یافتن مشکلات، علل اصلی و ریشه‌ای بروز مشکلات و در نهایت ارائه راهکارهای علمی و عملی جهت حل مشکلات دانست و خاطر نشان کرد: امروزه تولید و توسعه آن در حقیقت کلید رفع مشکلات اقتصادی و کسب رضایت عمومی جامعه است و در واقع تولید ملی، راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی و معیشتی است.

وی بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی را گامی در جهت حل موانع و مشکلات تولید و رونق اشتغال دانست و تصریح کرد: مشکلات مطرح شده توسط مدیران شرکت های تولیدی و صنعتی در این بازدیدها در قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء پیگیری و برای حل آنها تلاش خواهد شد.

مهندس شفیعی با اشاره به اینکه رسیدن به جهش تولید امروز نیازمند یک برنامه محوری است که بتوان در راستای افزایش تولید، خود اتکایی و صادرات محصولات گام‌های مهم و اساسی برداشته شود، گفت: امروز باید به دنبال تولیدی برویم که در حقیقت دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی داشته باشد، چرا که چنانچه تولید بر مبنای دانش پیشرفته روز نباشد و سبب اشتغال‌آفرینی نشود، مشکلات اقتصادی را رفع نمی‌کند و در واقع مؤثر و مفید نخواهد بود.

وی با بیان اینکه درخواست واحدهای صنعتی در حوزه های تأمین منابع مالی و تسهیلات بانکی، زیرساخت و آب شرب بود، یادآور شد: تعامل و ارتباط شرکت های تولیدی و صنعتی با مراکز دانش‌بنیان با توجه به بهره‌مندی از نخبگان و پژوهشگران می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در رشد و ارتقاء کیفی و کمی محصولات کارخانجات داشته باشد و بسیج مهندسین صنعت و معدن می‌کوشد با نقش آفرینی در رفع موانع تولید در این زمینه کارگشا باشد.

لازم به ذکر است در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تعداد ۶ شرکت تولیدی و صنعتی به همت گروه جهادی شهید مصلحیان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون پایش و عارضه یابی گردید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×