» آرشیو » پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال پاداش خوش‌مصرفی توسط توزیع برق شیراز
آرشیو - شهرستان
کد خبر:19995 | ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۰

پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال پاداش خوش‌مصرفی توسط توزیع برق شیراز

پرتو جنوب

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به موفقیت این شرکت در عبور از پیک مصرف تابستان امسال و قدردانی از همکاری شهروندان، خاطرنشان کرد که براساس سیاست‌های توانیر امسال ۳۵۰ میلیارد ریال پاداش به مشترکان خوش مصرف پرداخت شده است.
به گزارش پرتو جنوب، محمدمهدی فتحی با بیان اینکه توزیع برق شیراز، بیش از یک میلیون و ۲۴۴ هزار مشترک در محدوده ۱۰ شهرستان استان فارس دارد، گفت: از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر ۲۷ هزار کنتور نصب شده است.
معاون توزیع نیروی برق شیراز همچنین از اجرایی‌ شدن سیاست‌های حمایتی و جوانی جمعیت توسط این شرکت خبر داد و افزود: معافیت هزینه‌های انشعاب با اعتبار ۱۱ میلیارد و هفتصد میلیون ریال برای بیش از ۷۰۰ مشترک اعمال شده است.
او با اشاره به تعویض حدود ۱۱ هزار دستگاه کنتور قدیمی و جایگزینی کنتورهای هوشمند طی یکسال گذشته، از تداوم این برنامه خبر داد و افزود: کنتورهای نصب شده برای انشعاب‌های جدید از نوع هوشمند و دارای قابلیت کنترل و قرائت از راه دور است.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به اینکه بسته‌های تشویقی متعددی برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است، گفت: در بخش خانگی ۵۶۰ هزار صورت حساب معادل ۲۶ درصد کُل قبوض در سه ماهه تابستان مشمول دریافت پاداش شدند که در این حوزه ۳۵۰ میلیارد ریال پاداش به مشترکان با تعرفه برق خانگی پرداخت شده است.
فتحی از افزایش سرانه مصرف در بخش صنعت خبر داد و گفت: با اعمال سیاست‌های مدیریتی مد نظر توانیر، حجم انرژی تخصیص یافته به بخش صنعت، در محدوده تحت مدیریت توزیع نیروی برق شیراز، امسال به عدد ۴۱۲/۹۱۹ مگاوات افزایش یافته که نشان‌دهنده یک درصد افزایش است.

بیشتر بخوانید:

 روستای فاقد برق در محدوده مدیریت توزیع برق شیراز نداریم

او یکی از اقدامات اجرایی شده در راستای مدیریت مصرف انرژی را، هوشمندسازی کنتورهای مشترکان بزرگ(دیماندی) نظیر مشترکان بخش کشاورزی ذکر و اضافه کرد: در محدوده تحت مدیریت توزیع برق شیراز، یعنی ۱۰ شهرستان استان فارس، ۱۰۰درصد کنتورهای نصب شده روی چاه‌های کشاورزی، هوشمند است.
فتحی همچنین خاطرنشان کرد که در بازه زمانی خرداد تا پایان شهریور امسال بالغ بر ۷۷ میلیارد ریال بابت همکاری بخش کشاورزی در مدیریت بار شبکه، به مشترکان برق با تعرفه کشاورزی اختصاص یافته است.
فتحی در ادامه با بیان اینکه در مجموع تعرفه‌ها، امسال شاهد افزایش ۸ و سه دهم درصدی مصرف برق بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: بیشترین حجم مصرف برق امسال مربوط به بخش‌های کشاورزی و صنعت بوده‌ و مصرف بخش خانگی با اجرای سیاست‌های تشویقی، کاهش قابل توجهی داشته است.
او با اشاره به اینکه با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی، شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: حدود ۱۱ هزار انشعاب غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون شناسایی شده که میزان انرژی برق احصاء شده از این تعداد اشتراک غیرمجاز بیش از ۷۳۱ هزار کیلووات ساعت بوده است.
فتحی، با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۱ به دلیل کاهش قابل توجه در قیمت رمزارزها، با کاهش محسوس مراکز ماینرینگ غیرمجاز روبرو بودیم، گفت: امسال و به ویژه طی ۲ ماه اخیر، به دلیل رشد مجدد قیمت رمزارزها و معاملات در این بازار، شاهد افزایش مراکز ماینرینگ غیرمجاز شناسایی و تعطیل شده در محدوده توزیع برق شیراز بوده‌ایم.
او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۷ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در محدوده توزیع برق شیراز شناسایی و بالغ بر ۵۸۵ دستگاه ماینر و کارت گرافیک از آنها کشف شده است، گفت: تعداد ۶ مرکز از مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف شده مربوط به عملکرد حدود ۲ ماه اخیر بوده است.
معاون توزیع برق شیراز با اشاره به کاهش قابل توجه میانگین مدت زمان بین ارائه درخواست تا نصب انشعاب برق، افزود: میانگین مدت زمان ارایه خدمات به مشترکان جدید در سال گذشته ۱۰ روز بود که با تلاش جهادی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق شیراز، امسال به ۳ روز کاهش یافته است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×