» آرشیو » مشارکت ۲۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر در پویش ملی سلامت استان فارس
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:16449 | ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۶

مشارکت ۲۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر در پویش ملی سلامت استان فارس

پرتو جنوب

دکتر عباس رضاییان زاده گفت: از زمان اجرای پویش ملی سلامت در استان، تاکنون تعداد ۲۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر در این طرح مشارکت کرده اند.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در گروه افراد غربالگری شده، تعداد چهار هزار و ۶۴۸ بیمار جدید مبتلا به فشار خون، ۳۹ هزار و ۵۰۲ بیمار جدید مبتلا به پیش فشار خون، دو هزار و ۷۶ بیمار جدید مبتلا به دیابت و ۱۲ هزار و ۷۴۳ بیمار جدید مبتلا به پیش دیابت شناسایی شده اند.

دکتر رضائیان زاده بیان کرد: با توجه به پیش بینی شیوع ۳۵ درصدی فشارخون در جمعیت بالای ۱۸ سال و چهارده و نیم درصدی دیابت در جمعیت بالای ۲۵ سال، امیدواریم با مشارکت حداکثری گروه های هدف و تلاش مضاعف همکاران، درصد قابل توجهی از بیمارانی که از ابتلای خود آگاهی ندارند، در مدت زمان اجرای پویش، شناسایی و وارد چرخه مراقبت و پیگیری شوند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت شناسایی زودهنگام این بیماران در پیشگیری و کنترل عوارض غیر قابل برگشت بیماری های دیابت و فشار خون بالا، از تمام افراد بالای ۱۸ سال دعوت کرد به منظور ارزیابی سلامت خود از نظر میزان قندخون و فشارخون به خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت و مطب پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×