» آرشیو » ضرورت همکاری شهرداری، بخشداری ها و دهیاری ها در اطلاع رسانی پویش ملی سلامت
آرشیو - شهرستان
کد خبر:17354 | ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۱

ضرورت همکاری شهرداری، بخشداری ها و دهیاری ها در اطلاع رسانی پویش ملی سلامت

پرتو جنوب

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با محوریت پویش ملی سلامت که در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، از شهرداری، بخشداری ها و دهیاری ها در راستای اطلاع رسانی عمومی پویش ملی سلامت همکاری به عمل آورد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست رئیس شبکه با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام فشارخون بالا و دیابت در راستای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، گفت: پویش ملی سلامت برای افراد بالای ۱۸ سال از ۲۰ آبان آغاز شده و تا ۲۰ دی ادامه دارد.

دکتر “محسن معینی” افزود: هدف از اجرای این پویش، غربالگری، شناسایی و مراقبت از بیماران مبتلا به فشارخون بالا و دیابت است و تا کنون ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان غربالگری شده اند.

بیشتر بخوانید:

جلب مشارکت افراد بالای ۱۸ سال برای پیوستن به پویش ملی سلامت

او با اشاره به فرصت کوتاه باقی مانده تا پایان پویش ملی سلامت، بر ضرورت همکاری شهرداری، بخشداری ها و دهیاری ها در راستای اطلاع رسانی عمومی به مردم برای شرکت در این پویش تاکید کرد.

از دیگر محورهای این نشست، کلرزنی مستمر شبکه های تامین آب آشامیدنی به ویژه در برخی نقاط روستایی به دلیل طولانی بودن خط انتقال، ساماندهی و نظارت مداوم بر واحدهای عرضه آب تصفیه در بخش های شهرستان، جمع آوری پسماندهای دفع شده در راه های مواصلاتی به کازرون و نیاز به احداث بازارچه عرضه آبزیان بود.

این نشست به ریاست هادی صنعتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه و با حضور کارشناس مسوول واحدهای سلامت محیط و مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان و جمعی از مسوولان ادارات کازرون برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×