» آرشیو » راهکارهای معرفی و اطلاع رسانی خدمات کلینیک سلامت باروری در درمانگاه امام رضا(ع) شیراز بررسی شد
آرشیو - شهرستان
کد خبر:12577 | ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۹

راهکارهای معرفی و اطلاع رسانی خدمات کلینیک سلامت باروری در درمانگاه امام رضا(ع) شیراز بررسی شد

پرتو جنوب

با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و اعضای کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خدمات کلینیک سلامت باروری در درمانگاه امام رضا(ع) معرفی و در زمینه راهکارهای اطلاع رسانی این خدمات در سطح جامعه، تبادل نظر شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مدیر روابط عمومی دانشگاه و مدیر کمیته رسانه قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت در در پنجمین نشست کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه؛ با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی خدمات حوزه سلامت و تببین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ویژه در زمینه جوانی جمعیت، تعامل بیشتر با سازمان ها و نهادهای مختلف مانند آموزش و پرورش و صدا و سیما را برای معرفی بهتر توانمندی های این حوزه موثر خواند.

مهندس «ابوذر پاریزی» با تقدیر از راه اندازی کلینیک سلامت باروری در درمانگاه امام رضا(ع) شیراز و ارایه مشاوره های فرزندآوری؛ این اقدام را گامی موثر در راستای کمک به اجرای سیاست های جوانی جمعیت و همچنین اجرای برنامه های قرارگاه استانی جوانی جمعیت و قرارگاه دانشگاه جوانی جمعیت برشمرد.

بهره مندی از نشست های اولیا و مربیان در مدارس، استفاده از ظرفیت های درون دانشگاه، استفاده از ظرفیت های موجود در صدا و سیمای استان، بهره مندی از توانمندی بهورزان در نقاط مختلف استان، بهره مندی از توانمندی مراقبان سلامت و پزشکان خانواده و تعامل با نظام پزشکی، از جمله راهکارهای تببین برنامه های جوانی جمعیت و خدمات کلینیک سلامت باروری درمانگاه امام رضا(ع) بود که از سوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر کلینیک سلامت باروری در درمانگاه امام رضا(ع) نیز در این نشست با بیان اینکه خدمات این کلینیک حوزه های سلامت یک خانواده را از نوجوانان تا میانسالان شامل می شود، افزود: در این کلینیک با تشکیل شناسنامه سلامت برای مراجعان، مسایل مختلف مانند بلوغ، سلامت، شاخص توده بدنی، اختلالات جسمی و روانی در دوران بلوغ بررسی شده و ضمن ارائه مشاوره تغذیه و ارزیابی بیماری های مختلف مانند دیابت، برای گروه سنی نوجوانان، مراجعان در صورت نیاز به متخصصان مرتبط ارجاع می شوند.

دکتر «آذر نعمت اللهی» همچنین از ارائه مشاوره های پیش از ازدواج، حین ازدواج، پس از ازدواج، مشاوره های باروری، بارداری، سبک زندگی، تغذیه، آزمایش های قبل، حین و پس از ازدواج، خوشایندسازی بارداری و زایمان، برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه فرزندآوری و زایمان فیزیولوژیک، آزمایش ها و مکمل های پس از زایمان، ویزیت، مشاوره های ژنتیک، آموزش های لازم در زمینه سلامت نوزاد، شیر دادن به نوزاد و همچنین بررسی سلامت در میانسالی، به عنوان دیگر خدمات این مرکز به خانواده ها یاد کرد.

مدیر کلینیک سلامت باروری در درمانگاه حضرت امام رضا(ع) بر اهمیت معرفی بیشتر خدمات این کلینیک به مردم و تشویق آنان برای مراجعه به این کلینیک و بهره مندی از خدمات آن تاکید کرد.

دکتر نعمت اللهی همچنین همکاری و تعامل با مرکز «بهار نکو»؛ برگزاری وبینارهای آموزشی در زمینه ازدواج، خانواده و فرزندآوری؛ برگزاری نشست های مختلف در معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ تهیه فرم های ارجاع و ارایه مشاوره های تخصصی به سنین مختلف را دیگر اقدامات این کلینیک سلامت محور برشمرد.

نمایندگان معاونت ها و اعضای کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست نظرات و دیدگاه های خود را به حاضران ارایه کردند.

این نشست در دفتر مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×