» آرشیو » ضرورت آگاهی بخشی به خانواده ها در زمینه مشارکت در پویش ملی سلامت
آرشیو - شهرستان
کد خبر:16481 | ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۳

ضرورت آگاهی بخشی به خانواده ها در زمینه مشارکت در پویش ملی سلامت

پرتو جنوب

کمیته فصلی سلامت نوجوانان، تغذیه و ایمنی در مدارس، در مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، رئیس شبکه با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در سراسر کشور، گفت: با توجه به عوارض طولانی مدت دو بیماری فشارخون بالا و دیابت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این پویش را با هدف غربالگری، شناسایی و کنترل زودهنگام مبتلایان به دیابت و پرفشاری خون آغاز کرده است.

دکتر “محسن معینی” با بیان اینکه فشارخون بالا و دیابت احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی، ناتوانی و مرگ زودهنگام را افزایش می دهد، افزود: با تشخیص به موقع این دو بیماری می توان شیوع بیماری های قلبی عروقی در جمعیت را کاهش داد.

او بر ضرورت آگاهی بخشی به خانواده ها در زمینه مشارکت در پویش ملی سلامت با مراجعه افراد بالای ۱۸ سال به مراکز بهداشتی درمانی تاکید کرد.

کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید “پیرویان” کازرون در ادامه گفت: دانش آموزان گروه هدف در مقاطع پیش دبستانی، اول، چهارم و هفتم برای غربالگری و انجام معاینات دوره ای به پزشکان خانواده ارجاع داده شوند و تمرینات کششی در طول روزهای هفته برای پیشگیری از کم تحرکی، اضافه وزن، چاقی و بروز مشکلات اسکلتی برای دانش آموزان در مدارس انجام شود.

“زهرا داودی” ادامه داد: پیشگیری از شیوع شپش سر با رعایت بهداشت فردی، پیشگیری از بیماری آنفلوانزا با شست و شوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک و برقراری تهویه مناسب در کلاس ها، آموزش سلامت دوران بلوغ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رعایت اصول بهداشت محیط و تامین سلامت و ایمنی دانش آموزان در مدارس از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

این نشست با حضور “زهرا طهماسبی” معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون، کارشناسان واحدهای آموزش سلامت، سلامت محیط، مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت و نمایندگان ادارات آموزش و پرورش عشایری و مناطق جره و بالاده، خشت و کنارتخته برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×