» اجتماعی » گام بلند در صنعت پتروشیمی با اختراع دستگاه‌های جدید توسط جوانان نخبه شرکت پتروشیمی شیراز
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:21012 | ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۷

گام بلند در صنعت پتروشیمی با اختراع دستگاه‌های جدید توسط جوانان نخبه شرکت پتروشیمی شیراز

پرتو جنوب

مهندس حیدرنیا مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز:

با سرمایه‌گذاری در خلاقیت و نوآوری، شاهد شکوفایی صنعت پتروشیمی خواهیم بود

مهندس حیدرنیا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، با اشاره به طراحی و‌ اختراع دستگاه اندازه گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه زنی و جایگزینی آن با دستگاه لرزش سنجش و فرکانس متر در این شرکت، به نقش بی‌بدیل جوانان در تحقق اهداف شرکت متبوع و تبدیل شدن آن به قطب خلاقیت و نوآوری در صنعت پتروشیمی کشور اشاره کرد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شیراز؛ مهندس احمدرضا حیدرنیا ضمن تبریک به دو‌ جوان نخبه‌ای که تسلیم تحریم نشدند و دستگاه اندازه گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه زنی را در این شرکت طراحی کردند، گفت: این شرکت با اتکا به خلاقیت و نوآوری جوانان خود، در خط مقدم جبهه پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی کشور قرار گرفته است.

وی با تشریح برنامه‌های شرکت پتروشیمی شیراز در سال جدید، گفت: ما با تمرکز بر بومی‌سازی دانش فنی، افزایش راندمان تولید و توسعه صادرات، گام‌های بلندی در مسیر تحقق اهداف خود برداشته و سهم بسزایی در رونق اقتصادی کشور ایفا خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین با تأکید بر ضرورت حمایت از جوانان نخبه و نوآور، خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری در حوزه خلاقیت و نوآوری و فراهم کردن زمینه‌های بروز استعدادهای جوانان، شاهد شکوفایی و بالندگی صنعت پتروشیمی کشور خواهیم بود.

مهندس حیدرنیا با ابراز امیدواری به آینده‌ای روشن برای صنعت پتروشیمی ایران، از جوانان این صنعت خواست تا با عزم و اراده راسخ، در مسیر تحقق اهداف شرکت گام برداشته و پتروشیمی شیراز را به عنوان قطب خلاقیت و نوآوری در منطقه تبدیل کنند.

بنابراین گزارش، طی سالهای اخیر فرسوده شدن برخی تجهیزات، پتروشیمی شیراز را در آستانه کاهش تولید قرار داده بود اما با فراهم شدن بستر حضور پژوهشگران و مهندسان جوان ورق برگشت و همه تجهیزات مورد نیاز به همت توسط جوانان استان فارسی طراحی و بومی سازی شدند.

اکنون دو جوان نخبه استان فارس موفق به طراحی و‌ اختراع دستگاه اندازه گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه زنی و جایگزینی آن با دستگاه لرزش سنجش و فرکانس متر شرکت پتروشیمی شیراز شدند.

آقایان شورانگیز و خرم، دو جوان نخبه و فارغ‌التحصیل رشته الکترونیک که از دانشگاه شیراز و مرودشت جذب صنعت شده‌اند، در پی فرسودگی دستگاه لرزش سنجش و فرکانس متر شرکت پتروشیمی شیراز دست به کار شدند چون آن دستگاه دیگر نه قابل تعمیر بود و نه در بازار وجود داشت.

شورانگیز، جوان نخبه‌ای که از دانشگاه شیراز و در رشته الکترونیک فارغ‌التحصیل شده و عضو یک شزکت دانش بنیان است، در تشریح جزییات کارکرد این دستگاه بیان کرد: تنها کشورهای خاصی این دستگاه را تولید می‌کنند و به دلیل کاربردی بودن آن در صنایع هوایی، جزو قطعات تحریمی محسوب می‌شود.

وی با تصریح بر این موضوع که این دستگاه وارداتی را نه می‌شد بومی سازی و نه از خارج تامین کرد، گفت: اگر فکری به حال این این قطعه نمی‌شد، روند تولید در پتروشیمی شیراز با مشکل مواجه می‌شد.

بیشتر بخوانید:

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز خبر داد: افزایش ظرفیت تولید محصولات فعلی و تنوع‌بخشی در دستور کار پتروشیمی شیراز

مدیر عامل پتروشیمی شیراز، نشان رادیناس دریافت کرد

شورانگیز خاطرنشان کرد: از آنجا که در شرایط عادی همیشه باید پیش بینی آینده را کرد، تصمیم گرفتیم با توجه به تجربه تعمیراتی که از سایت می‌آید، دستگاه را خودمان بسازیم.

وی ادامه داد: این دستگاه در جهت تعمیر سیستم‌ لوپ‌های لرزش، به ما کمک می‌کند.

این مخترع جوان با بیان اینکه نمونه قبلی این دستگاه مکانیکی بوده و ما در طراحی بخش مکانیکی را کامل حذف و بخش دیجیتال و طراحی و ساخت را در خود مجتمع پتروشیمی شیراز انجام دادیم، عنوان کرد: این دستگاه در سال ۱۴۰۰ به نام پتروشیمی شیراز ثبت شد.

خرم، دیگر نخبه مخترع دستگاه فوق هم گفت: طراحی را خودمان انجام دادیم و موفق به ساخت هم دستگاه اندازه گیری سرعت ماشین‌های دوار و‌هم دستگاه جرقه زنی شدیم.

به گزارش پتروشیمی شیراز، قرار است اختراعات این جوانان نخبه به تولید انبوه و در دیگر پتروشیمی‌های کشور استفاده شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×