» آرشیو » پیشرفت عملیات عمرانی پروژه ۴۵ متری محراب در منطقه ۲ شیراز
آرشیو - شهرستان
کد خبر:14994 | ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۶

پیشرفت عملیات عمرانی پروژه ۴۵ متری محراب در منطقه ۲ شیراز

پرتو جنوب

شهردار منطقه دو شیراز از پیشرفت عملیات عمرانی در اجرای پروژه ۴۵ متری محراب خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو شیراز، محمد مقدس زاده در بازدید هفتگی و مستمر از پروژه های عمرانی سطح منطقه بیان داشت که عملیات کلنگ زنی پروژه ۴۵ متری محراب که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر ۲۵۸ میلیارد ریال انجام شد، اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه برقراری ارتباط میان خیابان محراب و بلوار مدرس است و با اجرای این طرح بزرگ عمرانی شاهد روان سازی ترافیک، تسهیل رفت وآمد شهروندان، تقویت رویکردهای زیست محیطی و بهبود سرانه ایمنی منطقه خواهیم بود.

او با اعلام جزییاتی از این طرح کلان اظهار داشت: پروژه ۴۵ متری محراب ۱۵۰۰ متر طول دارد و تاکنون ۶۷ هزار مترمربع خاکبرداری و ۷۳۰۰۰ مترمربع خاکریزی انجام شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که پیش نیازهای زیرساختی هم در بلوار محراب اجرا می شود، عنوان کرد: در این پروژه ۱۷۸۰ متر طول لوله گذاری به همراه عملیات تسطیح وتحکیم صورت پذیرفته که در حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته مقدس زاده، پروژه محراب از طرح های شاخص، بزرگ مقیاس و تاثیرگذار در سطح منطقه ۲ است که کارکرد فرامنطقه ای داشته و نقش ارزنده ای در بهبود کیفیت زندگی شهروندان و تسهیلات ترافیکی دارد.

او در بخش پایانی سخنانش با تقدیر از حمایت های شهردار کلانشهر شیراز و شورای اسلامی شهر اظهار داشت: پیشرفت پروژه ها بر اساس برنامه زمانبندی یکی از اهداف اساسی در منطقه ۲ است و در همین راستا جلسات هفتگی به منظور تسریع روند انجام کار به صورت کارگاهی در محل پروژه ها برگزار می شود.

بر اساس این گزارش شایان ذکر است پروژه ۴۵ متری محراب با دو لاین تندرو ۱۰ متری، یک لاین کندرو ۷ متری از معابر جدید الاحداث شهر شیراز در محدوه منطقه دو می باشد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×