» اجتماعی » اطلاعیه پلیس فارس به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان
اجتماعی
کد خبر:22116 | ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۱

اطلاعیه پلیس فارس به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

پرتو جنوب

مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با صدور اطلاعیه ای فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری پلیس، در این اطلاعیه آمده است:
فرماندهی انتظامی استان فارس فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و ماه رحمت، برکت و آمرزش الهی را به همه مردم عزیز تبریک عرض می نماید و پیشاپیش آرزوی توفیق در بندگی الهی و قبولی طاعات و عبادات همگان را در این ماه عزیز دارد.
معنویت این ماه مبارک چنان بر کشور اسلامی ما حاکم می گردد که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند و در این خصوص مجموعه انتظامی حسب وظیفه در همراهی با مردم متدین و روزه دار نکاتی را جهت هرچه باشکوهتر شدن این مناسبت عزیز به اطلاع عموم می رساند.
۱. گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف نموده، ولیکن تمامی کسانی که به هر دلیل عذری دارند، باید از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری نمایند، همچنین مسافران عزیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری ها و کنار جاده ها و تفرجگاه ها پرهیز کنند.
۲. متصدیان هتل ها، مهمان پذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای خود می توانند به مسافران ارائه خدمت نمایند.
۳. سایر رستوران ها و مراکز ارائه خوردنی ها و نوشیدنی ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند.
۴. امنیت پارک ها و تفرجگاه ها توسط مأموران و یگان های انتظامی برای حضور مردم عزیز در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند گذران اوقات فراغت داشته باشند.
۵. مجموعه انتظامی در نزدیکی افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهد نمود با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد .
۶. یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری ها است؛ لذا تفاضامندیم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات و در این امر پلیس را یاری نمایند.
۷-در صورت مشاهده هرگونه تخلف،‌ شهروندان می توانند مراتب را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گزارش تا برابر مقررات با افراد متخلف برخورد شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×