» آرشیو » اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه بانک مهر ایران است
آرشیو - شهرستان
کد خبر:13530 | ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۳

اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه بانک مهر ایران است

پرتو جنوب

رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران:

بانک قرض الحسنه مهر ایران در جمع هزار بانک برتر دنیا قرار دارد

همزمان با هفته وحدت، اولین نشست هم اندیشی با مشتریان ارزنده بانک قرض الحسنه مهر ایران به میزبانی مدیریت شعب استان فارس برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس، این مراسم با حضور مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، مدیر شعب استان فارس و با همراهی جمعی از مسئولان و فعالان حوزه های صنعت، بازرگانی، مدیریت شهری، آموزش و پرورش، انرژی، سلامت، اصناف، کسب و کارهای خرد و کلان که در زمره مشتریان ارزنده بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان فارس قرار می گیرند، برگزار شد.

*قرض الحسنه معامله با پروردگار متعال است

مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه چشم انداز این مجموعه برای سه سال آینده افزایش منابع به میزان یکهزار همت است، اظهار داشت: فعالیت در حوزه بانکداری قرض الحسنه اجر اخروی و دنیوی به همراه دارد.

دکتر «روح‌الله قاسمیان» با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد پرسعادت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: امروزه شجره طیبه انقلاب اسلامی با زیرسایه حضرت ولیعصر «عج»، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تلاش های دولت سیزدهم و سلحشوری های رزمندگان به عنوان یکی از قدرت های مطرح جهانی نقش آفرینی می کند.

او با اشاره به این موضوع که در آستانه شانزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران قرار داریم، بیان کرد: این مجموعه توانمند با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه شکل گرفت و طی شانزده سال تلاش توانسته است جایگاه ارزنده ای در شبکه بانکی کشور را به خود اختصاص دهد.

به گفته این مقام مسئول، در ارزیابی وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۱ بانک قرض الحسنه مهر ایران با ۴۲۶۰ میلیارد تومان و کارمزد صفر تا ۴ درصد به عنوان سودسازترین دستگاه وزارت اقتصاد معرفی شده است.

وی شمار مشتریان این بانک را بالغ بر ۱۶ میلیون اعلام کرد و افزود: سرمایه اولین تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران معادل پانزده هزار میلیارد ریال بود و هم اکنون با یکصد هزار میلیارد ریال در حوزه قرض الحسنه فعالیت مثبت اقتصادی دارد.

*ترویج فرهنگ قرض الحسنه در شئونات زندگی اجتماعی

مشاور مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از اهداف کلان این مجموعه را ترویج فرهنگ غنی قرض الحسنه در شئونات زندگی اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه پرداخت تسهیلات بیش از ۱۶ میلیون فقره وام به مشتریان پرداخت کرده است.

دکتر قاسمیان با اشاره به این موضوع که طرح های متنوع بانک قرض الحسنه مهر ایران به دنبال ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی است، بیان کرد: روزانه ۱۰ هزار مشتری به صورت آنلاین وارد درگاه بانک قرض الحسنه مهر می شوند و روزانه در حدود ۱۰ هزار فقره وام به مشتریان پرداخت می کنیم که تفاوت معناداری با بانک های تجاری دارد.

وی با قدردانی از تلاش های نیروی انسانی، از آنها به عنوان سرمایه اصلی بانک مهر یاد کرد و افزود: امیداوریم تا ۵ سال آینده ۴۰ میلیون مشتری جذب بانکداری قرض الحسنه شود و در این راستا طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۳ میلیون و پانصد هزار نفر به مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران افزوده شده است.

رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه مشتریان می توانند از سهام به عنوان ضمانت وام بهره برداری کنند، اظهار داشت: در راستای پاسخگویی به مطالبات مشتریان، پرداخت وام های قرض الحسنه بدون ضامن و با اعتبارسنجی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از راه اندازی پلتفرم Q-Bnak برای اولین بار در بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد و افزود: مشتریان می توانند با کسب امتیازات لازم به صورت آنلاین از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در مدت زمانی کمتر از ۶۰ دقیقه استفاده کنند.

*رشد سه برابری منابع در دولت سیزدهم

دکتر قاسمیان با اشاره به این موضوع که طی ۲۰ ماه گذشته رشد سه برابری منابع را تجربه کردیم، بیان داشت: افزایش ۷۰ همت به ۲۲۰ همت اقدام ارزنده ای بود که در دولت سیزدهم محقق شد. همچنین در حوزه تراکنش ها رتبه دوم شبکه بانکی کشور را در اختیار داریم.

او در زمینه موفقیت های بین المللی خاطرنشان کرد: بنابر گزارش نشریه تخصصی بنکر در سال ۲۰۲۳، بانک قرض الحسنه مهر ایران در زمره هزار بانک برتر دنیا قرار گرفت و در حوزه ذخیره سرمایه به عنوان برترین بانک منطقه غرب اسیا معرفی شد و عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام را به خود اختصاص داده است.

مشاور مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اعلام این خبر که کمترین میزان معوقات بانکی با ۰.۳۸ درصد متعلق به بانک قرض الحسنه مهر ایران است، اظهار داشت: خوش حسابی و فرهنگمداری اقتصادی مشتریان در حالی اتفاق می افتد که در بانک قرض الحسنه مهر ایران سالیانه بیش از ۳ میلیون فقره وام پرداخت می شود.

وی از اعتماد مردم به بانکداری قرض الحسنه به عنوان سرمایه ای گرانقیمت یاد کرد و افزود: با ارایه طرح های کارشناسی به دنبال به صفر رساندن کارمزدهای تسهیلات خرد هستیم و با اخذ مجوز از بانک مرکزی درصدد آماده سازی زیرساخت ها در شبکه بانکداری برای اجرای این فرآیند می باشیم.

*افزایش سقف تسهیلات تا ۲۰ میلیارد ریال

دکتر قاسمیان از اتخاذ راهکارهای تامین مالی قرض الحسنه برای پشتیبانی از جامعه خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم، با حمایت وزارت اقتصاد و بانک مرکزی سقف پرداخت وام ها در بخش حقیقی از ۵۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون تومان و در حوزه حقوقی تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و به دنبال ارتقای آن تا ۲۰ میلیارد ریال هستیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از استقبال همه جانبه از طرح مهریار در بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد و افزود: در قالب این طرح به بیش از ۷۰۰ هزار کارمند در بخش های دولت و خصوصی در دو هزار مجموعه ارایه خدمات می کنیم و این استقبال سبب شد تا طرح مهریار پلاس را با سطح هم افزایی بیشتر در دستور کار قرار دهیم.

*«روز مشتری» فرصتی برای هم اندیشی

او از استان فارس به عنوان یکی از بازوان پرتوان بانک قرض الحسنه مهر ایران در کشور یاد کرد و افزود: موفقیت های فارس در زمینه افزایش منابع و خدمترسانی مطلوب به مشتریان سبب شد تا در «روز مشتری» برای اولین بار میزبان مشتریان ارزنده بانک قرض الحسنه مهر ایران در شیراز باشیم.

رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: یکی از اهداف اصلی در تعریف «روز مشتری» فرصتی برای هم اندیشی و شنیدن نظرات مشتریان است. پیشنهادات ارزنده مشتریان در کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی ستاد مرکزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و اجرایی می شود.

*رشد ۹ برابری منابع در بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس

در ادامه این مراسم مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان فارس عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب را رمز پیشرفت و تعالی کشور در همه حوزه ها دانست.

«بهزاد شمس الدینی» با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: موفقیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران در پرتو اعتماد و حمایت های مشتریان و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان این مجموعه میسر شده است.

او با اشاره به این موضوع که استان فارس رتبه اول جذب منابع در کل کشور را به خود اختصاص داده است، با ارایه آمار و ارقامی افزود: در سال ۱۳۹۹ میزان منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان فارس معادل ۱۰ هزار ۸۱۵ هزار میلیارد بود که امروزه به همت مشتریان میزان منابع با رشد ۹ برابری به بیش از ۸۸ هزار میلیارد رسیده است.

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان فارس فرمایشات مقام معظم رهبری را چراغ راهی برای فعالیت در همه عرصه عنوان کرد و افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان فارس برای دو سال متوالی رتبه اول برنامه عملیاتی در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

شمس الدینی این موفقیت های ارزنده را محصول اعتماد و نگاه مثبت مردم به بانک قرض الحسنه مهر ایران ارزیابی کرد و بیان داشت: کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان فارس با تلاش خستگی ناپذیر زمینه ساز این موفقیت های بزرگ شدند که عملکرد آنها شایسته تقدیر است.

وی در بخش پایانی سخنانش از مشتریان معزز بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان سفیران فرهنگ متعالی قرض الحسنه یاد کرد و افزود: امیدواریم کیفیت ارایه خدمات به مشتریان سیر صعودی طی کرده و شاهد رشد رضایتمندی باشیم.

شایان ذکر است اولین نشست هم اندیشی با مشتریان ارزنده بانک قرض الحسنه مهر ایران به میزبانی مدیریت شعب استان فارس برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×