» آرشیو » تجلیل از خبرنگاران شهرستان کازرون به مناسبت روز خبرنگار
آرشیو - شهرستان
کد خبر:9161 | ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۲

تجلیل از خبرنگاران شهرستان کازرون به مناسبت روز خبرنگار

پرتو جنوب

به مناسبت روز خبرنگار، طی مراسمی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان کازرون تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار پرتو جنوب، جلسه شورای اداری شهرستان کازرون با محوریت گرامیداشت هفته خبرنگار، با حضور فرماندار ویژه شهرستان کازرون، رؤسای ادارات و سازمان های شهرستان و خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد.

خبرنگاران، پیش قراولان جنگ رسانه ای

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، فرمانده انتظامی شهرستان کازرون طی سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: امروزه درگیر جنگ ترکیبی و شناختی هستیم و رسانه ها و خبرنگاران پیش قراولان این جنگ رسانه ای و تبلیغاتی هستند.

وی افزود: در طول تاریخ، دشمنان به انحای مختلف از جنگ نرم و تبلیغاتی استفاده کرده اند و در حال حاضر نیز شاهد این مسأله هستیم که در این خصوص مقام معظم رهبری دستور جهاد تبیین داده اند و به جرأت می توان گفت در این مقوله، نقش خبرنگاران و رسانه ها در راستای مقابله با دشمنان، بیشتر از نیروهای نظامی است.

زراعتیان گفت: دشمن تلاش دارد با القای یأس و ناامیدی و تضعیف باورهای اعتقادی و دینی و همچنین القای ناکارآمدی نظام، بر مردم تأثیر بگذارد و در این برهه حساس، خبرنگاران باید با القای امید به جامعه این تلاش دشمنان را خنثی کنند و خصوصا با تأثیرگذاری بر جوانان و نوجوانان جامعه که گروه هدف دشمن می باشند، در این جنگ رسانه ای برتری یابند.

تأکید بر تعامل مؤثر مسئولین با خبرنگاران و رسانه ها

حسین فروزنده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون با قرائت یکی از سروده های خویش درمورد خبرنگار، این مناسبت را به خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک گفت و با اشاره به گلایه مندی خبرنگاران از عدم پاسخگویی و بعضا برخورد ناشایست برخی مسئولان گفت: این جلسه به منظور آشنایی و ارتباط هرچه بیشتر مسئولین شهرستان با رسانه ها منعقد شده و انتظار داریم با توجه به طرح جامع حمایت از رسانه ها که در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصویب و به مسئولان نیز ابلاغ گردیده، شاهد تعامل مؤثر بدنه مدیریتی شهرستان با خبرنگاران و رسانه ها باشیم.

وی ضمن تأکید بر حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار داشت: درصدد راه اندازی نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان هستیم و این مهم را به جد پیگیری می نماییم.

سپس تنی چند از مسئولین رسانه ها و خبرنگاران شهرستان به بیان مسایلی درخصوص امور مطبوعاتی پرداختند.

لزوم پاسخگویی مسئولین با استناد به حقوق شهروندی

محمدحسین اسلام پرست، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری پرتو جنوب، با استناد به موادی از حقوق شهروندی، خواستار پاسخگویی مسئولین به خبرنگاران و الزام آنان به ارایه گزارش عملکرد ادارات متبوع خویش گردید. وی خاطر نشان کرد: از همکاری و درج اخبار اداراتی که مسئولین آنها با خبرنگاران و رسانه ها همکاری نداشته باشند و از پاسخگویی سر باز زنند، خودداری خواهیم کرد.

اظهار ناراحتی از تعطیلی هفته نامه سلمان و هفته نامه طلوع جنوب

همچنین محسن عباسپور مدیر مسئول فصلنامه جامعه نگاری، که موفق به کسب عنوان برگزیده در جشنواره ملی رسانه ها شده بود، طی سخنانی با اظهار ناراحتی از تعطیلی هفته نامه سلمان و هفته نامه طلوع جنوب، گفت: امیدواریم تمامی مسئولین شهرستان با اجرای طرح جامع حمایت از رسانه های شهرستان که با ساعتها کار کارشناسی، تدوین شده است، رسانه ها و خبرنگاران را در رسالت خطیرشان یاری نمایند.

همه دستگاه های اجرایی موظف به پاسخگویی به خبرنگاران هستند

هادی صنعتی، معاون سیاسی فرمانداری خطاب به مسئولان ادارات اظهار داشت: براساس طرح جامع حمایت از رسانه های شهرستان که پیش از این به تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان ابلاغ شده، همه دستگاه ها موظفند پاسخگوی سوالات و مطالبات خبرنگاران و رسانه های رسمی باشند.

مطالبه گری در شهرستان به سمت مسایل قابل اجرا و قابل تعریف سوق یابد

محمدعلی بخرد، فرماندار ویژه شهرستان کازرون، آخرین سخنران این جلسه بود. وی با تأکید بر اهمیت جایگاه رسانه و خبرنگار، تمامی مسئولین را موظف و مکلف به پاسخگویی به آنان نمود و اظهار داشت: مسئولین، تکریم ارباب رجوع را مدنظر قرار دهند زیرا این مسأله در ارزشیابی آنان لحاظ خواهد شد و با متخلفین از این امر، برخورد انضباطی خواهیم داشت.

بخرد با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: رؤسای ادارات و سازمانها، چنانچه پروژه ای قابل افتتاح برای هفته دولت دارند سریعا به فرمانداری اعلام کنند تا برنامه ریزی جهت حضور مسئولان استانی و کشوری در این خصوص انجام شود. البته فقط پروژه هایی قابل افتتاح است که قابلیت بهره برداری داشته باشد و به تکمیل صددرصدی رسیده باشد.

وی ادامه داد: رؤسای ادارات در هفته دولت موظف به برگزاری نشست خبری با رسانه ها هستند و چنانچه کاری نیز ناتمام مانده است می بایست درخصوص آن پاسخگو باشند و به مردم توضیح بدهند.

فرماندار ویژه شهرستان کازرون ضمن گلایه از مطرح نمودن برخی مطالب غیرکارشناسی در فضای مجازی توسط افراد مختلف گفت: مطالبه گری در شهرستان باید به سمت مسایل قابل اجرا و قابل تعریف و مطالباتی در سطح ملی سوق پیدا کند و این تغییر و اصلاح مطالبات برعهده رسانه هاست. برای مثال مطالبه تونل که سالهاست ادامه دارد و از قبل آن، افراد زیادی به مجلس راه یافته و یا صاحب پست و مناصبی شده اند و هنوز به نتیجه نرسیده است، می تواند به مطالبه آزادراه شیراز-بوشهر  در راستای طرح ملی کریدور شمال به جنوب تبدیل شود که مطالبه ای به حق و قابل اجراست.

بخرد، انتخابات امسال را انتخاباتی رقابتی عنوان کرد و افزود: یکصد و ۱۲ نفر در شهرستان های کازرون و کوهچنار در پیش ثبت نام انتخابات، نام نویسی نموده اند که از این تعداد ۱۳ نفر خانم هستند و این مشارکت بالا، جای خوشحالی دارد. همچنین ۱۵ نفر از این افراد دارای مدرک دکترا و ۸۷ نفر فوق لیسانس می باشند که موجب افتخار برای شهرستان است.

او خبرنگاران و رسانه ها را به بی طرفی در انتخابات توصیه کرد و از آنان خواست در پرشور ساختن فضای انتخابات و پرسش و پاسخ از کاندیداها، اهتمام ورزند.

در پایان این مراسم، مسئولین شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران تجلیل به عمل آوردند.

تصاویر این مراسم را از اینجا مشاهده کنید.

خبرنگار: الهام ضرغام

Print Friendly, PDF & Email
  • ×