» آرشیو » در باب عملکرد نمایندگان مجلس /خوب، بد، زشت
آرشیو - مقالات
کد خبر:8635 | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲

در باب عملکرد نمایندگان مجلس /خوب، بد، زشت

پرتو جنوب

به قلم: محمدحسین اسلام پرست- مدیر مسئول پایگاه خبری پرتو جنوب

در طول سالها، مجلس شورای اسلامی همه نوع نماینده به خود دیده است. از باسواد تا بی سواد، از متعصب تا بی تعصب و…. و مردم همه جور شعارهای انتخابی را شنیدند که در حد شعار ماندند. ولی در کل می توان از نظر خدمت رسانی نمایندگان را به سه گروه عمده تقسیم کرد:
گروه اول گروهی هستند که در سایه رهبری و حمایت مردم به خدمت سالم مشغولند و در دفاع از مردم، بارها صدایشان را از تریبون مجلس شنیده ایم. برای این قسم نمایندگان، هدف اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رفاه مردم می باشد و با این اندیشه پاک، هم برای کشور و هم برای حوزه انتخابیه خود قدم های مثبتی برداشته اند. (خوب)
گروه دیگری از نمایندگان، فقط و فقط به فکر قوم گرایی و منطقه گرایی هستند و کمترین توجهی به مصلحت کشور و یا تقسیم عادلانه بودجه ندارند و با هر ترفند و لابی گری، می خواهند تمام امتیازات را بدون توجه به نیازهای مناطق محروم کشور، فقط به حوزه انتخابیه خود اختصاص دهند. این قسم نمایندگان، باعث ایجاد بی عدالتی در کشور در سالهای گذشته هستند. (بد)
و اما خطرناکترین گروه نمایندگان، کسانی هستند که نه به فکر مصالح کشور هستند و نه به فکر حوزه انتخابیه خود. این گروه نمایندگان، به دلیل نداشتن سیاست و عرق ملی، فقط به دنبال گرفتن پست و مقام برای خود و اطرافیان خود هستند و همین گروه هستند که باعث ایجاد بی اعتمادی در مردم و فراری دادن مردم از پای صندوقهای رای هستند.(زشت)
این گروه از نمایندگان از هر دشمنی برای جامعه اسلامی خطرناکتر هستند و امید است که چنین افرادی هیچگاه به مجلس اسلامی و مردمی راه پیدا نکنند و مردم هیچ شهر و دیاری نیز گرفتار چنین نمایندگانی نگردند زیرا نه تنها هیچ پیشرفتی نمی کنند، پسرفت نیز خواهند داشت.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×