» آرشیو » فرماندار ویژه شهرستان کازرون خبر داد: شناسایی نقاط بحرانی و حادثه خیز شهرستان
آرشیو - شهرستان
کد خبر:12343 | ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۲

فرماندار ویژه شهرستان کازرون خبر داد: شناسایی نقاط بحرانی و حادثه خیز شهرستان

پرتو جنوب

فرماندار ویژه شهرستان کازرون از شناسایی نقاط بحرانی و حادثه خیز شهرستان کازرون خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کازرون؛ محمد علی بخرد در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کازرون با بیان این که پیشگیری از بروز بحران اولویت ضروری محسوب می شود اظهار کرد: با رعایت نکات ایمنی و انجام پیشگیری‌های لازم در صورت بروز حوادث می‌توان با کمترین تبعات و حوادث مدیریت امور را برعهده گرفت.

فرماندار ویژه شهرستان کازرون گفت: ستاد مدیریت بحران باید بدنبال پیشگیری از مخاطرات طبیعی باشد و در این باره هم می توان از ظرفیت های نیروری انسانی بخصوص سازمان های مردم نهاد استفاده بهینه را داشت.

وی افزود: آموزش یکی از مولفه های اصلی در مدیریت بحران است و بیشتر تلفاتی که در مخاطرات طبیعی شاهد هستیم ناشی از نبود آموزش است.
نماینده عالی دولت درشهرستان کازرون تصریح کرد: ۵۰ درصد فرایند مدیریت بحران مربوط به آموزش است و به همین سبب، آموزش اولویت اصلی در مدیریت بحران محسوب شده و با تسری آن به سطح نیروهای محلی می توان حتی میزان خسارت ناشی از مخاطرات را کاهش داد.

بخرد با تاکید بر آموزش های تخصصی در حوزه‌های مرتبط با هر یک از نیروهای مدیریت بحران گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند در بحث مدیریت بحران مشارکت فعالی داشته باشند به شرطی که آموزش ها و مهارت های لازم را فرا گرفته باشند
فرماندار ویژه شهرستان کازرون گفت: شناسایی نقاط بحرانی و حساس این شهرستان در زمان بروز هرگونه بحران احتمالی ناشی از بارش باران و وزش باد شدید ضروری است.
وی با بیان این که هماهنگی وهم افزایی میان دستگاه های اجرائی در مدیریت بحران نقش مهمی برعهده دارد اظهار کرد :مدیریت قبل حادثه ،آمادگی ،مقابله با بحران و بازسازی و بازتوانی چهار محوری هستند که با مدیریت آنها می توان جلوی تلفات ناشی از مخاطرات طبیعی را گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×