» آرشیو » افتتاح ساختمان پردیس سینمایی زرقان
آرشیو - شهرستان
کد خبر:13370 | ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹

افتتاح ساختمان پردیس سینمایی زرقان

پرتو جنوب

پای هنر هفتم به زرقان باز شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ معاون هنری سینمایی اداره‌کل در بازدیدی که با حضور حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت، از افتتاح ساختمان پردیس سینمایی زرقان خبر داد و گفت: این ساختمان با سه سالن سینما به بهره برداری رسید.
سید رسول موسوی‌نژادیان افزود: این پردیس سینمایی می‌تواند پس از دریافت مجوز کمیسیون ماده هست و ورود به سامانه سمفا فعالیت خود را برای اکراف فیلم آغاز کند که نیازمند پیگیری مالکین آن است.

وی ادامه داد: پس از بهره برداری پردیس زرقان حدود ۲۵۰ صندلی به ظرفیت سینمایی فارس افزوده می‌شود.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر لزوم طی فرآیند ورود این سینما به سامانه سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما)، گفت: این ساختمان یکی از بهترین و مدرن‌ترین پردیس‌های سینمایی کشور است که در یک طبقه ساخته شده است.
موسوی نژادیان اضافه کرد: بر خلاف بسیاری از سالن‌های سینما، این پردیس در فضایی مسکونی یا تجاری ساخته نشده و تنها کاربری هنری و سینمایی دارد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۲ سینما با ۲۵ سالن سینمایی و ظرفیت ۶ هزار و ۵۵۷ صندلی در فارس فعال است و پیش‌بینی می‌شود تا پاین سال ۱۴ سالن دیگر نیز به بهره‌برداری برسد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: هم اکنون سالن‌های سینما در شیراز، آباده، جهرم، فسا، اوز و لارستان فعال است و به اکران فیلم می‌پردازد.

موسوی‌نژادیان اذعان کرد: مجتمع فرهنگی ۲۲ شهرستان فارس نیز از سالن‌های نمایش برخوردار است اما نیازمند رفع برخی کمبودها (بویژه استانداردهای ایمنی آتش نشانی و مناسب‌سازی برای معلولان) برای دریافت مجوزهای لازم و اکران فیلم هستند که لازم است از سوی استان یا بخش خصوصی در این زمینه اقدام شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×