شناسایی استعدادهای برتر حتی در مناطق دورافتاده و کم برخودار
دبیر جامعه روحانیت شیراز ؛
شناسایی استعدادهای برتر حتی در مناطق دورافتاده و کمبرخوردار
دبیر جامعه روحانیت شیراز با تأکید بر لزوم شناسایی استعدادهای برتر حتی در مناطق دورافتاده و کمبرخوردار گفت: بسیاری از استعدادهای درخشان در دل روستاها و مناطقی دور از امکانات رشد یافتهاند و در آینده به دانشمندان و متخصصان برجسته کشور تبدیل خواهند شد. آموزشوپرورش باید برای شناسایی و حمایت از چنین استعدادهایی برنامهریزی هدفمند داشته باشد.
به گزارش پرتو جنوب، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونین آموزش و پرورش فارس که در حرم مطهر سیدعلاالدین حسین(ع) برگزار شد، با تأکید بر نقش بنیادین معلم در ساختار کشور، توجه ویژه به جایگاه معلمان را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و اظهار داشت: ریشه بسیاری از آسیبها و مشکلات کشور در بیتوجهی به معلمان نهفته است.
وی در ادامه با تصریح بر اینکه اگر معلم همچنان با دغدغههای معیشتی دستوپنجه نرم کند، این موضوع در آینده کشور و نسلهای بعدی تأثیرگذار خواهد بود، اضافه کرد: پژوهشگران حوزههای اجتماعی و سیاسی نیز اذعان دارند که بخشی از تنشهای جامعه ناشی از بیتوجهی به معلمان است.
دبیر جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد: مدیر موفق در آموزشوپرورش کسی است که بهبود وضعیت معیشتی و روانی معلم، نخستین دغدغه او باشد، این امر تضمینکننده تربیت درست دانشآموزان خواهد بود. اگر تنها به همین نکته بهطور اصولی پرداخته شود، آینده کشور نیز تضمین میشود. بهبیاندیگر، اگر خواهان حفظ کشور هستیم، جایگاه معلم باید بالاترین اولویت را داشته باشد.
تولیت آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع) همچنین با اشاره به لزوم تغییر رویکرد آموزشوپرورش متناسب با تفاوتهای فردی دانشآموزان در یادگیری و استعداد گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مدارس استعدادهای درخشان تأکید دارند، آموزشوپرورش نیز باید راهبردهای خود را بهگونهای اصلاح کند که به شناسایی و پرورش استعدادهای اختصاصی هر دانشآموز در زمینههای مورد علاقه او منجر شود. نباید همه امکانات صرف تربیت گروهی خاص با استعداد تحصیلی در چند رشته محدود گردد.
وی با تأکید بر لزوم شناسایی استعدادهای برتر حتی در مناطق دورافتاده و کمبرخوردار افزود: بسیاری از استعدادهای درخشان در دل روستاها و مناطقی دور از امکانات رشد یافتهاند و در آینده به دانشمندان و متخصصان برجسته کشور تبدیل خواهند شد. آموزشوپرورش باید برای شناسایی و حمایت از چنین استعدادهایی برنامهریزی هدفمند داشته باشد.
مسئول مدرسه محمودیه نیز در این دیدار با اشاره به نقش آموزشوپرورش در تأمین آینده روشن دانشآموزان از همه اقشار جامعه تصریح کرد: شناخت درست استعدادها و علایق دانشآموزان از همان دوران ابتدایی، افزون بر کاهش آسیبهای اجتماعی و جرائم، میتواند جامعهای سالم، شاداب و پویا را برای آینده کشور تضمین کند.