» آرشیو » ثبت خدمات ۳۴ هزار نفر ساعت پاکبانان شهرداری شیراز در جمع‌آوری روزانه ۸۰ تُن پسماند در مرز شلمچه
آرشیو - شهرستان
کد خبر:11010 | ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۹

ثبت خدمات ۳۴ هزار نفر ساعت پاکبانان شهرداری شیراز در جمع‌آوری روزانه ۸۰ تُن پسماند در مرز شلمچه

پرتو جنوب

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: ۳۴ هزار نفر ساعت خدمات پاکبانان شهرداری این کلان‌شهر در جمع‌آوری روزانه ۸۰ تُن پسماند در مرز شلمچه به ثبت رسیده است.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت با اشاره به استقرار نیروها و خودروهای جمع‌آوری پسماند در مرز شلمچه اظهار کرد: با عنایت به تجارب به‌دست‌آمده از سنوات قبل حضور سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در مرز شلمچه، ۱۰ دستگاه خودروی تخصصی جمع‌آوری پسماند با ۱۰ راننده و ۲۰ کارگر باتجربه به‌منظور جمع‌آوری، حمل و انتقال پسماند به محل دفن مشخص‌شده توسط شهرداری خرمشهر فعالیت می‌کنند.

او افزود: خودروهای ویژه جمع‌آوری پسماند نیز همراه با سایر قسمت‌ها در ۲ نوبت ۱۰‌ساعته در مسیرهای خدماتی فعال هستند.

این مقام مدیریت شهری شیراز در حوزه پسماند بیان کرد: تعداد ۱۵۰ مخزن ۶۶۰ لیتری چرخ‌دار ویژه ذخیره‌سازی پسماند نیز در فواصل منظم در مسیرها توزیع‌شده است تا ضمن حفظ بهتر نظافت محدوده، جمع‌آوری و انتقال پسماندها نیز بهتر صورت پذیرد که با استقرار یک دستگاه مکانیزه مخزن شوی نیز تمامی مخازن به‌صورت مستمر شستشو می‌شوند.

خوشبخت در خصوص محدوده خدماتی نیز گفت: مسیر ۴ کیلومتری محل توقف خودروها در سه‌راه یادمان تا پایانه مرزی تا عمق حداقل ۲۰ متری و رفو وسط و محوطه پایانه تا نقطه صفر مرزی ازجمله مسیرهایی است که نظافت، حفظ و نگهداری آن به عهده سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز است و این مهم در ۲ نوبت صورت می‌پذیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اضافه کرد: ۴ دستگاه تانکر آب نیز در ۲ نوبت‌کار شستشوی محدوده‌های خدماتی، معابر و محوطه‌ها را به‌صورت مستمر انجام می‌دهند.

او همچنین در خصوص میزان جمع‌آوری پسماند نیز طی ۱۷ روز بیان کرد: ۲۰۰ نفر در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۸۰ تُن پسماند از محدوده‌های خدماتی تعیین‌شده جمع‌آوری می‌شود.

خوشبخت گفت: ۳۴ هزار نفر ساعت خدمات پاکبانان شهرداری این کلان‌شهر در جمع‌آوری روزانه ۸۰ تُن پسماند در مرز شلمچه به ثبت رسیده است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به اینکه همه کارکنان سازمان مدیریت پسماند به عشق خدمت به زوار امام حسین(ع) در آن محل حضور دارند، از زائرین درخواست کرد خادمان را از دعای خیر خودشان بی‌نصیب نگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×