» آرشیو » ایمانیه، استاندار فارس: تحصیل و آموزش باید رافع مشکلات کشور باشد
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:16831 | ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۶

ایمانیه، استاندار فارس: تحصیل و آموزش باید رافع مشکلات کشور باشد

پرتو جنوب

استاندار فارس در دیدار با قائم مقام ریاست دانشگاه علمی و کاربردی کشور گفت: ایمان دارم تحصیل و آموزش باید رفع مشکلات کشور از جمله رونق تولید و ایجاد اشتغال را در پی داشته باشد؛ معتقدم دانشگاه جامع علمی و کاربردی یکی از دانشگاه های موثر و کلیدی کشور است که علم را کاربردی می نماید.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس؛ دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با دکتر اصغر کشت‌کار قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور، بر ضرورت آموزش و تحصیل متناسب با نیازهای واقعی کشور تاکید کرد و گفت: ایمان دارم تحصیل و آموزش باید رفع مشکلات کشور از جمله رونق تولید و ایجاد اشتغال را در پی داشته باشد؛ معتقدم دانشگاه جامع علمی و کاربردی یکی از دانشگاه های موثر و کلیدی کشور است.

استاندار فارس خواستار ارتباط بیشتر و موثرتر دانشگاه جامع علمی و کاربردی با سایر مراکز آموزشی شد و اظهار داشت: رسالت، اختیارات و مجوزهایی که در اختیار دانشگاه علمی و کاربردی قرار دارد در اکثر مراکز علمی و آموزشی وجود ندارد لذا با هم افزایی، هم فکری و همراهی مراکز آموزشی برخی از مشکلات دانشگاه ها قابل حل شدن است.

وی همچنین از رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان خواست با حضور در همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، نیازهای آن مراکز احصا و برای مرتفع نمودن آن ها از طریق هم افزایی بین دستگاهی، اقدامات لازم صورت پذیرد.

ایمانیه به طرح آمایش علمی دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم اشاره کرد و افزود: در بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فرصتی طلایی ایجاد شده تا با اجرای طرح آمایش دانشگاه ها، علاوه بر اینکه کیفیت سطوح آموزشی ارتقاء یابد، امکانات رفاهی و سخت افزاری دانشگاه ها نیز مورد استفاده حداکثری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس همچنین بر ضرورت ارتباط نزدیک دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان با سایر سازمان های دولتی تاکید کرد و افزود: با ارتباط نزدیک با دستگاه های دولتی و حتی واحدهای بزرگ تولیدی و بنگاه های اقتصادی خصوصی، ضمن تربیت و آموزش نیروی کار شاغل در آن مجموعه ها، شاهد افزایش بهره‌وری خواهیم بود.

وی ادامه داد: در تمام حوزه های تاریخی، اجتماعی، گردشگری، درمانی، معدن و … که در استان ظرفیت های آن وجود دارد نیازمند تعامل دانشگاه جامع علمی و کاربردی و دستگاه های دولتی هستیم.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×