» شهرستان » سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس: گزینش تلاش می کند تا حق هیچ داوطلبی ضایع نشود
شهرستان
کد خبر:23868 | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷

سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس: گزینش تلاش می کند تا حق هیچ داوطلبی ضایع نشود

پرتو جنوب

سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارسدر دیدار دانشجو معلمان پردیس دانشگاه فرهنگیان حضرت زینب کبری(س) کازرون تاکید کرد: گزینش نیروی انسانی خط قرمز ما در آموزش و پرورش است بنابراین باید در گزینش ها حساس باشیم و نیروهایی را بکار گیریم که از صلاحیت های لازم اخلاقی و تخصصی برخوردار باشند.

به گزارش پایگاه خبری پرتوجنوب به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حسین رنجبر در دیدار جمعی از دانشجو معلمان پردیس حضرت زینب کبری(س)دانشگاه فرهنگیان با تشریح قوانین و ضوابط عمومی و انتخاب اصلح گزینش، کارآمد کردن نیروهای انسانی موجود و جذب و گزینش معلمان توانمند را با هدف ارتقاء سطح تعلیم و تربیت  از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت معرفی کرد.

سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه همه جامعه چشم امیدشان به معلمان است تا امانت شان که فرزندان عزیزشان  هستند را به دست آنها بسپارند گفت: گزینش تلاش می کند تا حق هیچ داوطلبی ضایع نشود و داوطلبی که شایستگی معلمی دارد را انتخاب کند و در مقابل، مردمی که به گزینش اعتماد می کنند به آنها خیانتی نشود و با خیال راحت فرزندانشان را به مدرسه بسپارند.

رنجبر افزود: در همین راستا گزینش موظف است براساس موازین ماده ۲ قانون گزینش عمل کند.

وی با برشمردن ۷ بند ماده ٢قانون گزینش یادآور شد: سه بند آن ایجابی بایدها که شامل: اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرع در قانون اساسی جمهوری اسلامی، التزام عملی به احکام اسلامی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه،نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است.

سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس در ادامه افزود: چهار بند آن نیز سلبی شامل نبایدها است که می توان به عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق.عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی که غیرقانونی بودن آنها از طرف مقامات صالحه اعلام شده یا می شود.عدم سابقه محکومیت کیفری موثر.عدم اعتیاد به مواد مخدر اشاره نمود.

رنجبر ادامه داد: بندهای یاد شده بایدها و نبایدهای شغل معلمی است که لازم است دانشجو معلمان و به عبارتی عام تر هر فرد مسلمانی آنها را بداند و به آن جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه انسان ها در هر زمان وشرایطی دست به گزینش و انتخاب می زنند تا بهترین ها را انتخاب کنند افزود: دستگاه مهم آموزش و پرورش هم که متولی تربیت و تعلیم انسان است از این قاعده مستثنی نیست و تمام تلاش خود را می کند تا بهترین معلمان  جذب و استخدام شوند.

فاطمه صغری ابوالحسینی کارشناس مسئول گزینش خواهران نیز در این جلسه در مورد رفتار و ظاهر مناسب یک معلم در تراز انقلاب اسلامی توضیحات مهمی ارائه داد و افزود: مسائل اجتماعی مانند نظم، مسئولیت پذیری و احترام به انسان ها شخصیت و بزرگی می دهد و دانشجو معلمان عزیز بایستی آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند تا در آینده برای دانش آموزانشان الگوی مناسب و مفیدی باشند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×