» messages » بسیج تاریخ انقضا ندارد
کد خبر:16207 | ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۳

بسیج تاریخ انقضا ندارد

پرتو جنوب

بسیج تاریخ انقضا ندارد

یادداشت- مازیار فتحی

 ۴۴ سال از تشکیل بسیج یا همان ارتش ۲۰ میلیونی که از ابتکارات حکیمانه و هوشمندانه امام خمینی (ره) است می گذرد. اکنون بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از انقلاب اسلامی آن چیزی که این طیبه شجره را در بطن جامعه ساری و جاری کرده است خدمت‌رسانی با تفکر و منش بسیج است. تفکری که خود با تکیه بر مردم و بسیج مردمی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد. در طول تاریخ کشورهای مختلف با تکیه بر توان نظامی بر شرایط حاکم پیروز شدند و انقلاب جدیدی را شکل دادند اما انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر بسیج مردمی راه پیروزی را طی کرد تا بتواند ضمن اشاعه‌ی فرهنگ بسیج، الگویی در دنیا باشد.

از این رو، بسیج اکنون به نمادی برگرفته از خواست و رأی مردم است که هر زمان وارد میدان می شود به دنبال رفع محرومیت، خدمت، پیشرفت و آبادانی است .

ناگفته نماند که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای نیز در توصیف بسیج آن را گفتمان، فرهنگ و تفکر معرفی می‌کنند که برای تمامی عرصه‌ها کارگشا و مؤثر است. از نگاه معظم‌له، «بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان گمنام است. فرهنگ مجاهدان بی‌توقع و خطرپذیری است. نترسیدن است، خدمتگزاری است برای همه، برای کشور، از خود برای دیگران گذشتن است.» با باور این تفکر و نگرشی بر اقدامات گروه‌های جهادی و نهادهای مردمی در عرصه خدمت‌رسانی می‌توان ادعا کرد تفکر بسیجی فرا نسلی است و تاریخ انقضا ندارد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×